Hur är amerikanska män?
Hej, jag ska på dejt med en amerikan i slutet av mars. Eller, det är inte en dejt, vi ska träffas då. Han bor i Frankrike och jag ska dit (på semester men också för att träffa honom). Vi möttes i Frankrike av en slump och har hållit kontakten sporadiskt.
Vi ska inte mötas som vänner, det är outtalat. Men upplägget är vagt då vi bara setts en gång förut, vilket ger utrymme för att styra över situationen dit. Men min upplevelse är att han är ganska saklig i skrift och svårt att läsa av honom. Han frågade jag planerade att göra där, verkar som han vill hitta på nåt utifrån det. Jag skulle va nöjd med att bara hänga, kanske ta en öl.
Jag känner mig lite nervös inför detta, vet inte varför. Vill ta det som en rolig grej, men känns som mer står på spel på nåt sätt. Kanske bara har dåligt självförtroende. Han är liksom mer direkt och pratig. Jag är mer avvaktande när det gäller flirt.
Har någon några tips när det gäller att träffa en man från en annan kultur, eller bara kan peppa mig som är nervös?