• Anonym (Hon)

Ghosta eller fasa ut?

Jag har pratat med en man av och till under ca ett års tid. Vi slutade prata ett tag och jag kunde faktiskt inte ens minnas varför... så började vi igen, och nu minns jag. Herregud så jag minns. Han är så på och så repetitiv att jag blir tokig. Senaste dagarna har han försökt få till sexting flera gånger och trots att jag försökt skämta bort det (i ett försök att inte skapa jobbig stämning, att han känner sig dum eller dyl), så tar han inte hinten. Igårkväll skickade han ytterligare ett sånt meddelande mitt i samtal om något annat. Jag kände att jag var tydligt avvisande, men tydligen inte, för han fortsatte. Jag lämnade på läst och idag har jag inte ens öppnat de han skickat.

Jag orkar inte mer och jag orkar inte en konfrontation, som att det är mitt ansvar att lära honom hur man pratar med kvinnor... så jag står mellan att fasa ut honom (som jag gjorde förra gången) eller bara blocka... vad säger ni?

• Svar på tråden Ghosta eller fasa ut?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Skriv att du inte vill ha fortsatt kontakt.  Tack och hej typ och att om han skriver ändå så blockar du honom.

• Anonym (Hon)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-03-05 20:22:49 följande:

Skriv att du inte vill ha fortsatt kontakt.  Tack och hej typ och att om han skriver ändå så blockar du honom.

Det har jag försökt en gång och då blev han bara ännu mer på, ville veta hur han kunde bli bättre etc. Jag orkar inte med det en gång till.
  • Eurydike
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-05 20:24:15 följande:
    Det har jag försökt en gång och då blev han bara ännu mer på, ville veta hur han kunde bli bättre etc. Jag orkar inte med det en gång till.
    Tycker du ska blocka eftersom du redan har försökt förklara och det inte hjälpte.
  • Anonym (Hm)

Blocka, du har ju försökt förklara men det blev motsatt effekt.

• Anonym (Helena)

Om jag var du skulle jag nog bara blocka. Alternativt kan du ju bara säga att det här räcker, han går över gränser du inte är bekväm med (eller vad som helst) och sen blocka. Du behöver inte vänta på att han svarar, eller förklara dig. Du kan skicka ett meddelande om att du inte är intresserad av fortsatt kontakt och så är det med det. Det räcker liksom, men då vet han vad som hänt. Sen får han väl fundera bäst han vill om varför, men du måste absolut inte förklara eller ha längre utläggningar om varför du inte vill prata mer med honom.

• Anonym (Hej då)

Sexting?

I övrigt skulle jag blocka och bara låta det rinna ut i sanden, inte ge honom nån uppmärksamhet eller svara om han skickar meddelande. 

• Anonym (Hon)
    Anonym (Hej då) skrev 2025-03-06 10:16:59 följande:

Sexting?

I övrigt skulle jag blocka och bara låta det rinna ut i sanden, inte ge honom nån uppmärksamhet eller svara om han skickar meddelande. 

Sexchatta.
  • Anonym (K)

Jag ogillar verkligen ghosting över lag men har du tydligt markerat att du inte vill fortsätta och han inte tar hänsyn till det så är det förmodligen det enda rätta.

• Maac

Skriv tydligt, övertydligt, att du inte är intresserad av att chatta om sex. Och att du inte vill ha fortsatt kontakt. Och sen blockar du.

Då vet han varför och behöver inte undra, och du kan gå därifrån med rak rygg.

• 1omtänksam

It takes two to tango. Behöver inte vara så. Men kan vara så. Du skriver att du har pratat med en man av och till under ca ett års tid. Men ni slutade prata ett tag. Och nu har du kommit på varför. Du tycker att han är för på. För jobbig etc. 

En ärlig fråga: Sexchattade ni nåt under denna tid med varandra? Och om du nu tycker att han är så jobbig och hemsk som du nu målar upp honom som, varför skriva av och till i ett helt ÅR med honom? Är det kanske så att du blev utråkad och nu hittat någon mer intressant person  och därför vill du bli av med killen på bästa och enligt dig "smidigaste" sätt? = Ghosta eller "fasa ut"... Då är det lätt att skylla precis alla fel på honom och sen glatt gå vidare som inget hänt med argumentet  "som om det är mitt ansvar att lära honom hur man pratar med kvinnor... "  

Svar på tråden Ghosta eller fasa ut?