• Anonym (Pappa4life)

End of the line?

Nej du behöver inte ringa någon. Börjar med det så ni kan chilla.
    När en man säger att allt är okej, så är det till 99% inte okej.
    Victor Leksells låt Svag är inte ett påhitt. Det är så det är att vara man.
    Och nu kommer alla in och säger att män haft det så bra sp länge etc. vi förtjänar att ha det dåligt.
    Fine.
    Men, det är små saker som typ obefintligt sexliv, eller få sova på kontoret för att man snarkar. Saker som sakta men säkert bygger upp känslan att man inte behöver existera mer.
    Jag har aldrig förstått hur man kan välja att lämna sin familj och jordelivet bara för att det är svårt. Men det har ändrats. Jag känner mer att jag är ivägen, att jag är problemet, att exempelvis mina snarkningar gör att ingen vill sova med mig (jag vet att många män snarkar) jag har tagit upp detta med några kompisar som också har barn och fru som vi umgås med ofta. Som jag trodde hade det jättebra, det visade sig att de har typ samma problem.
    Vi började då prata om detta (otroligt skönt) och det är bra att veta att man inte är ensam. Jag mår mycket bättre efter det. Tänker på de som inte har andra att prata med. Till slut kan jag tänka mig att de tar den enklare vägen ut för att se till att de inte är till besvär och att familjen har det bättre utan dem.
    Mäns psykiska hälsa måste vi bli bättre på att snappa upp. Jag hoppas att folk pratar med andra män i er närhet. Med största sannolikhet kommer ni få höra att allt är bra,. Jag skulle exempelvis aldrig erkänna något av detta till min fru. Mest för att hon förstår inte. För henne om man tar sexdelen så är hon inte sugen, så då får man bara finna sig i det. Sen saker hon tycker är viktigt, det måste jag ändå göra för det är ju viktigt för henne. Den sortens attityd säger allt om att om jag tar upp hur illa jag mår så kommer hon bara skaka av sig det.
    Vi män måste prata med varandra. Fråga hur någon du känner mår. För utan att du vet om det kanske du just har räddat någons liv.
    Om jag inte haft någon att prata med så vet jag att jag hade mått sjukt dåligt och säkert sagt att allt var okej. Sen hade jag säkert skrivit en post på något forum för att försöka belysa problemet genom att låtsas att det inte gäller mig utan om andra och få folk att tänka till. 
Svar på tråden End of the line?