• Anonym (Hon)

Pratar han med andra trots allt?

Min pojkvän hävdar bestämt att han inte messar med NÅGON ANNAN än mig och sin son. Han är väldigt ensam och har byggt hela sin tillvaro runt mig...

På sistone har det hänt att han råkat infoga emojis som han aldrig använt till mig tidigare (han skriver oj och skämtar ibland bort det), och för att de öht ska finnas med bland de senaste krävs det ju att man faktiskt använt dem innan.

Ska jag tolka det som att han visst använder dem? Kan lova till 100% att de inte skickats till sonen.

• Svar på tråden Pratar han med andra trots allt?
  • Anonym (123)

I vilket program skickar han?

Har du själv sett emojisarna i hans skrivfält (alltså senast andvända smileys) eller är det när du fått dem som du reagerar?

• Anonym (Hon)
    Anonym (123) skrev 2025-03-05 08:09:33 följande:

I vilket program skickar han?

Har du själv sett emojisarna i hans skrivfält (alltså senast andvända smileys) eller är det när du fått dem som du reagerar?

När jag fått dem. Vanliga meddelandeappen. De enda jag har i början är de jag faktiskt använder.
  • Hellishen

Herregud människa. Låt killen ha ett liv? Att hänga upp sig på och på riktigt typ logga sin partners bruk av smileys är ett helt galet beteende. Om det inte är typ några sexuella anspelningar?

Det är ju annars inget positivt utan helt dysfunktionellt att han bara hängt upp sitt liv på dig. Har du inte heller något liv? Har ni inga vänner? Familj? Kollegor? Det är inte så det ska vara.

Om han inte gett dig anledning att vara så misstänksam - tex genom tidigare lögner och otrohet - skulle jag råda dig att chilla, eller om detta blir för jobbigt, söka hjälp för din osäkerhet och svartsjuka. Den kommer fortsätta ge dig problem genom hela livet annars.

• Anonym (123)

Vanliga "meddelandeappen" säger inte mycket. Kan vara många olika beroende på telefonmärke.
    Är det sms ni skickar, mesenger, snap.. 

Är det sms och samsung så kan man gå in på mobilen och se hur många meddelanden som skickats. Men då måste du ha tillgång till mobilen.

Man kan även se appaviseringar, hur många meddelanden som skickas, men det gäller ju också att du får tillgång till mobilen... hmmm...

Du får jämföra med hur många du och sonen skickat, och se om han ligger i ungefärligt samma spann, ligger han högt över så kan du börja ifrågasätta...

Men ja, skickar hanandra ikoner än vanligt så hade jag också reagerat...(japp, jag är svartsjuk, men jobbar på det:)

• Anonym (Hon)
    Hellishen skrev 2025-03-05 08:20:52 följande:

Herregud människa. Låt killen ha ett liv? Att hänga upp sig på och på riktigt typ logga sin partners bruk av smileys är ett helt galet beteende. Om det inte är typ några sexuella anspelningar?

Det är ju annars inget positivt utan helt dysfunktionellt att han bara hängt upp sitt liv på dig. Har du inte heller något liv? Har ni inga vänner? Familj? Kollegor? Det är inte så det ska vara.

Om han inte gett dig anledning att vara så misstänksam - tex genom tidigare lögner och otrohet - skulle jag råda dig att chilla, eller om detta blir för jobbigt, söka hjälp för din osäkerhet och svartsjuka. Den kommer fortsätta ge dig problem genom hela livet annars.

Tvärtom, jag önskar att han skulle ha ett eget liv som inte cirkulerade kring mig. Är allt annat än svartsjuk. Skulle jag fråga honom skulle han blåneka, för han har gjort det till sin grej att jag är hans allt och hur ensam han är... otroligt dränerande, men jag misstänker att han spelar på min empati där... 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (123) skrev 2025-03-05 08:27:20 följande:

Vanliga "meddelandeappen" säger inte mycket. Kan vara många olika beroende på telefonmärke.
    Är det sms ni skickar, mesenger, snap.. 

Är det sms och samsung så kan man gå in på mobilen och se hur många meddelanden som skickats. Men då måste du ha tillgång till mobilen.

Man kan även se appaviseringar, hur många meddelanden som skickas, men det gäller ju också att du får tillgång till mobilen... hmmm...

Du får jämföra med hur många du och sonen skickat, och se om han ligger i ungefärligt samma spann, ligger han högt över så kan du börja ifrågasätta...

Men ja, skickar hanandra ikoner än vanligt så hade jag också reagerat...(japp, jag är svartsjuk, men jobbar på det:)

Sms, iphone.
  • Fjäril kär

Tet korrekta svaret är ja. Ja han messar med nån annan om du plötsligt får smaileys han inte brukar använda..

Och ja han är inte så ensam som han ger sken av. 

Det låter dysfunktionellt det han håller på med. 

• burleskburkläsk

Var i ett förhållande där hon var orimligt svartsjuk för absolut ingenting.
    Vi kunde gå förbi en kvinna på stan jag inte ens lade märke till och hon ville veta om jag kände henne om hon var snyggare än min dåvarande, efter vi hade haft sex så kunde hob säga "jag vet att du tänkte på hon från stan under hela sexet" faktum är att denna kvinna såg jag bakifrån på avstånd, hon var inte min stil och jag har aldrig varit otrogen...

Hur som, detvhände att jag fick små flörtiga sms vid skumma tider.
    Iblabd bara en udda smiley på en udda tid, till mig använde hon aldrig smileys...

Min dåvarande villa alltid kolla min mobil, facebook, båda mina mail, internethistorik etc etc...alltid fick jag höra att jag var ett opålitligt svin.
    Jag fick aldrig kolla nåt som var hennes, hon använde whatsapp och fick aldrig veta varför, hon hade två mobiler, inget jobb etc...aldrig kollade jag nåt.

Men jag vaknade av att hon pratade med nån väldigt tyst och tror hon onanerade, detta var början till att inse att jag jobbade och hon träffade andra.

Inte arg på henne idag men bortslängd tid och allt som allt så får själen en törn.

• Anonym (Hon)
    Fjäril kär skrev 2025-03-05 09:55:05 följande:

Tet korrekta svaret är ja. Ja han messar med nån annan om du plötsligt får smaileys han inte brukar använda..

Och ja han är inte så ensam som han ger sken av. 

Det låter dysfunktionellt det han håller på med. 

Ja det är det, men det är svårt när han vet precis vilka strängar han ska spela på.
Svar på tråden Pratar han med andra trots allt?