Att man blir destruktiv på fyllan
Hej!
Jag har en väl etablerad relation tillsammans med en man. Båda har barn sedan innan men inga gemensamma. Vi bor inte ihop.
Jag behöver få lite rätsida på en sak. Det är så här jag kan vara väldigt svartsjuk av mig, men i vardagen så märks det sällan eller aldrig, men om vi festar till ibland så bubblar det ibland upp till ytan. Jag vet att jag behöver arbeta med mig själv för vet att både mitt beteende och resonemang kring det inte är helt sunt.
Iallfall, ganska nyligen så var vi ute på fest. Han gjorde absolut inget mot någon men ändå så bubblade det upp hos mig rejält som vanligt när vi senare var själva tillsammans på kvällen ( bara poängterar att vi båda var barnlediga, så inga barn fanns hemma). Jag var arg, knuffade på honom och han tröttnade väl och slog till mig i ansiktet helt enkelt.
Hur ska jag tänka kring det här? Känner att jag förtjänade det ( inte hans ord) för jag vet ju själv hur jag betedde mig, men det här gnager ändå inom mig och kan inte sluta tänka på händelsen. Nu i efterhand skäms han över sitt handlande ( och jag med över mitt eget såklart).