• Anonym (Doris)

Tw försök till våldtäkt

För en månad sen blev jag utsatt för ett försök till våldtäkt av min kille (vi är inte tillsammans längre). Jag mår så dåligt och vet knappt vart jag ska ta vägen. Valde att prata med polis i fredags pga hur jag mår men var inte alls säker på att jag ville anmäla, men utifrån det jag berätta så sa polisen själva att dom har anmälningsplikt när ett misstänkt brott och begåtts och pga det så skulle dom vara tvungna att skriva en anmälan oavsett om jag valde att inte anmäla, så pga det dom förklara för mig så valde jag att anmäla själv. 

Sitter med gråten i halsen hela tiden efter att jag valde att anmäla, gick igenom en våldtäkt i somras och det svinet blev friad trotts bevis och skador, pga detta lovade jag mig själv att aldrig hamna i denna situation igen, men nu har det hänt och jag vet inte alls hur ska jag tackla detta denna gång. 

Har ringt min kurator som hjälpte mig förra gången, jag grät när jag prata med henne (jag är inte den som brukar gråta inför andra) och berätta hur jag mådde och allt är kaos och jag verkligen inte vet vad jag ska göra. Hon bokade in på ett möte nästa vecka. 

Men jag vet inte alls hur jag ska hantera detta tills nästa vecka nu när jag mår så dåligt, känner bara för att strunta i allt och låsa in mig hemma. 

Svar på tråden Tw försök till våldtäkt