• Anonym (Z)

Visningar

Jag sa upp min lgh i slutet av Januari. Sedan dess har hyresvärden visat lägenheten varje vecka. Nu ska det bli en till visning på onsdag. 
    Blir lite jobbigt då jag måste packa undan alla privata saker varje gång och lämna lägenheten. 

Hur ofta är det skäligt att de får visa lägenheten? 

Problemet som gör att folk är intresserade och sedan säger nej efter visning är att de på hemsidan satt upp bilder från en helt nyrenoverad 2a. Detta är en 1a som var renoverad för 12 år sedan. 
    Skulle liksom vara mindre jobb för dem och mig om de lade ut uppdaterade bilder från själva lägenheten. 

• Svar på tråden Visningar
  • Anonym (A)

De får väl ha visning så länge någon är intresserad.

Vad är det för privata saker du måste plocka undan? 

• Mia448
    Anonym (A) skrev 2025-03-03 14:46:10 följande:

Egentligen nej. De får ha visning på en tid som passar hyresgästen. Så hyresgästen har all rätt att säga att den kan om ett datum 3 veckor fram. De kan inte bra säga att de ska komma en tid. Man måste ge tillgång till lgh men man har Rätt att vara med och bestämma datum 
  • Anonym (A)
    Mia448 skrev 2025-03-03 14:51:04 följande:
    Egentligen nej. De får ha visning på en tid som passar hyresgästen. Så hyresgästen har all rätt att säga att den kan om ett datum 3 veckor fram. De kan inte bra säga att de ska komma en tid. Man måste ge tillgång till lgh men man har Rätt att vara med och bestämma datum 
    Jag menar inte att de har rätt att komma när de vill. Men så länge folk visar intresse för att se lägenheten får TS ställa upp, men naturligtvis när det passar henne också. 
  • Anonym (Z)
    Anonym (A) skrev 2025-03-03 14:46:10 följande:

Produkter i badrummet/dusch. Saker som ligger framme. Man känner ju även press att det ska se städat ut . Har även börjat flyttpacka och sådant behöver plockas in i garderoberna, är en väldigt lite lgh så ser ut som ett förrådd om massa lådor står framme
  • Anonym (A)
    Anonym (Z) skrev 2025-03-03 14:54:30 följande:
    Produkter i badrummet/dusch. Saker som ligger framme. Man känner ju även press att det ska se städat ut . Har även börjat flyttpacka och sådant behöver plockas in i garderoberna, är en väldigt lite lgh så ser ut som ett förrådd om massa lådor står framme
    Men om du har visning varje vecka så hinner det väl inte bli stökigt, det är väl ganska normalt att man städar en gång i veckan.
    Att du har flyttkartonger framme får de väl tåla, du ska ju snart flytta. 
Svar på tråden Visningar