• Anonym (otroligt besviken)

Fyller jämnt resa utan partner

Jag fyller jämnt till sommaren och har tänkt bjuda mina nära och kära på en Weekendresa där vi kommer bort från stressen hemma under dassa dagar samt att jag får fira dagen med de personer som är viktigast i mitt liv. Min tanke var att min partner sedan 3 år skulle med. Jag skulle också bjuda med hennes barn. Nu några månader innan väljer hon att hoppa av eftersom hon inte orkar med den dåliga energi den ena av mina döttrar kan ha ibland när hon är trött eller stressad. Det här gör så ont i mig. Jag följde med henne och hennes barn på en liknande resa i höstas men nu väljer alltså personen som jag hoppats dela resten av mitt liv med att hoppa av något som skulle vara viktigt för mig och som jag skulle vara ett minne för resten av mitt liv. Jag börjar allvarligt fundera på om jag verkligen vill tillbringa resten av mitt liv med henne....

• Svar på tråden Fyller jämnt resa utan partner
  • Anonym (L)

Att hon inte kan tänka sig följa med på en födelsedagsresa där du fyller jämt pga detta är onekligen en fingervisning kring var du har henne. 

• Queen81

Tycker hennes beteende är rätt talande här. Okej om det kan hända att energin blir lite tråkig vid nåt tillfälle under resan, kan man som vuxen inte hantera detta för sin älskades skull? Det är en weekend som är viktig för dig, det händer inte varje månad. Jag hade också börjat fundera över relationen om jag var du.

Hur gamla är dina barn?

• Anonym (otroligt besviken)
    Queen81 skrev 2025-03-03 09:20:56 följande:

Tycker hennes beteende är rätt talande här. Okej om det kan hända att energin blir lite tråkig vid nåt tillfälle under resan, kan man som vuxen inte hantera detta för sin älskades skull? Det är en weekend som är viktig för dig, det händer inte varje månad. Jag hade också börjat fundera över relationen om jag var du.

Hur gamla är dina barn?

De är 18 och 22
  • Anonym (L)
    Anonym (otroligt besviken) skrev 2025-03-03 09:46:20 följande:
    De är 18 och 22
    Så de kommer snart flyttas hemifrån om de inte redan gjort det. Kan hon inte offra sig för ditt firande är hon inte värd din kärlek. Du förtjänar bättre.
  • Queen81
    Anonym (otroligt besviken) skrev 2025-03-03 09:46:20 följande:
    De är 18 och 22
    Förstår att du är besviken, det har du alltid rätt att vara.
  • Queen81
    Queen81 skrev 2025-03-03 16:41:21 följande:
    Förstår att du är besviken, det har du alltid rätt att vara.
    Alltid = all
  • Anonym (Malin)

Hur illa är det med din dotters "dåliga energi"? Uppför hon sig ändå normalt och schysst? Eller på ett sätt som tex. arbetskamrater/chef hade reagerat på? Hon är ju ändå vuxen, och ska inte låta sin stresskänsla gå ut över andra...

• Anonym (Missie)

Att inte klara en weekend är ju svagt.

Jag bävade för en veckas resa till Karibien med min mans omöjliga och pinsamma syster men jag bet ihop, även om det innebar att jag impulsköpte en grej för 12000 kr för att jag var tvungen att antingen muta mig själv eller explodera på människan.

• Anonym (N)
    Anonym (otroligt besviken) skrev 2025-03-03 08:26:38 följande:
    Fyller jämnt resa utan partner

Jag fyller jämnt till sommaren och har tänkt bjuda mina nära och kära på en Weekendresa där vi kommer bort från stressen hemma under dassa dagar samt att jag får fira dagen med de personer som är viktigast i mitt liv. Min tanke var att min partner sedan 3 år skulle med. Jag skulle också bjuda med hennes barn. Nu några månader innan väljer hon att hoppa av eftersom hon inte orkar med den dåliga energi den ena av mina döttrar kan ha ibland när hon är trött eller stressad. Det här gör så ont i mig. Jag följde med henne och hennes barn på en liknande resa i höstas men nu väljer alltså personen som jag hoppats dela resten av mitt liv med att hoppa av något som skulle vara viktigt för mig och som jag skulle vara ett minne för resten av mitt liv. Jag börjar allvarligt fundera på om jag verkligen vill tillbringa resten av mitt liv med henne....

Hon verkar inte bry sig så mycket om dig.
    Får hon ekonomiska fördelar av att vara ihop med dig?
  • Dexter dot com

Hur illa beter sig din dotter, hur ofta ungefär inträffar det , riktar det sig bara mot din partner och vad gör din dotter för att komma tillrätta med sin dåliga energi ? Hur är deras relation i vardagen? 

Svar på tråden Fyller jämnt resa utan partner