• Anonym (..)

Behövs lavemang göras inför ryggoperation?

La upp en tråd tidigare men av någon anledning togs den bort så hann inte se alla svar, men min dotter ska operera sin rygg om mindre än 2 veckor och undrar om ni av erfarenhet eller annat vet om lavemang ska göras innan? Vill isåfall förbereda henne.

• Svar på tråden Behövs lavemang göras inför ryggoperation?
  • EnAnonumius

Det går alldeles utmärkt att ringa sjukhuset och ställa dina frågor du har kring en operation. Så Varför inte ringa och fråga dem?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • mammatill6

Om det hade krävts hade den infon skickats till er med kallelsen. Men varför skulle det krävas för ryggen,

• Anonym (..)
    mammatill6 skrev 2025-03-03 04:40:04 följande:

Om det hade krävts hade den infon skickats till er med kallelsen. Men varför skulle det krävas för ryggen,

Hört om andra som gjort samma operation som behövde göra lavemang.
  • Anonym (?)

Hon är kanske sövd under ingreppet? Kanske det kan läcka lite bajs, so what?
    Mitt ex hade väldiga problem med både kiss och bajs men fick torkas ett antal gånger under förlossning. 
    Hade inga problem med det och när det väl satte igång så gick det fort. Hade vi ens haft lavemang hemma så hade det inte hunnit verka ändå.
    Shit happens typ ....

• Anonym (Ssk)

Som jag svarade i förra tråden: Ring sjukhuset och fråga ifall du har funderingar kring operationen. De kommer ge mycket bättre svar än vad någon på fl kan ge.

Svar på tråden Behövs lavemang göras inför ryggoperation?