• Anonym (,)

När är det sent att ta körkort?

Ja, bättre sent än aldrig såklart.
    Men när tycker ni att det är sent?

• Svar på tråden När är det sent att ta körkort?
  • Tow2Mater

Dagen innan man behöver det är för sent.

Tre månader innan man behöver det är sent.

• Anonym (Kör)

25+ tycker jag det är sent att skaffa körkort. Har svårt att förstå varför man inte skaffar det så fort man är 18 

• Fjäril kär

Jag behövde inget körkort förrän jag var 30 och tog det då.  Nu är jag snart 50... 

En bekant till mina föräldrar blev änka när hon fyllde 50 och bodde då ute på landet och för att kunna bo kvar fick hon så lov att ta körkort.  Hon körde bil ända tills hon var 86 och fick en stroke. 

• Anonym (Patrik)
    Anonym (Kör) skrev 2025-03-02 19:34:53 följande:

25+ tycker jag det är sent att skaffa körkort. Har svårt att förstå varför man inte skaffar det så fort man är 18 

Lite fördomar där ....

Alla har inte ekonomi till körkort när dom är 18... Jag pluggade på högskolan efter gymnasiet och det fanns noll pengar att ta körkort för under dom åren och flyttade sen utomlands några år och hade ingen möjlighet till körkort just därför. 
    Kom hem strax före 30 och skrev in mig på körskola nåt år senare när jag fått jobb. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Patrik) skrev 2025-03-02 19:58:49 följande:
    Lite fördomar där ....

Alla har inte ekonomi till körkort när dom är 18... Jag pluggade på högskolan efter gymnasiet och det fanns noll pengar att ta körkort för under dom åren och flyttade sen utomlands några år och hade ingen möjlighet till körkort just därför. 
    Kom hem strax före 30 och skrev in mig på körskola nåt år senare när jag fått jobb. 
    Vari i ligger fördomarna?
  • Anonym (d)
    Anonym (Kör) skrev 2025-03-02 19:34:53 följande:

För att man inte behöver det just då eller/och inte har råd. Inte svårt.
  • FruTe

Min mamma tog körkort när hon var 50. Det är väl rätt sent. Själv tog jag det när jag var 38. Ingen av oss behövde körkort innan dess. 

• PH76

Vad ska man med körkort till om man inte behöver det? Jag tog körkort när jag var 35, innan valet skaffade barn. Jag hade noll behov av det innan.

• Anonym (R)

Tog körkort vid 20. Är 32 idag och har aldrig behövt det. Inte ens kört en mil sammanlagt. Lever och jobbar centralt. Behöver jag åka någonstans så åker jag med någon annan då jag ändå ej brukar gå på saker själv. 

Tog det bara för att alla andra gjorde det, önskar idag att jag satt in pengarna på aktier och låtit det växa istället. 

• Anonym (När du behöver)

Jag tog körkort när jag var 42. Behövde det inte innan. Killen på körskolan sa att många tar körkort sent jag var inte hans äldsta elev. 

Svar på tråden När är det sent att ta körkort?