Fortsätta dejta denna man?
Båda i 45-årsåldern, han utan barn och jag med tonåringar. Han är jättefin och vältalig, omtänksam och rolig och vi kan prata om nästintill allt så som jag upplever det. Men.
Jag var hembjuden till honom i fredags och har noterat vissa olikheter som jag inte riktigt vet hur jag ska tänka kring.
Han har det väldigt rörigt hemma, det luktade väldigt illa och tvätt låg framme och det var allmänt skitigt. Då hade han ändå enligt honom, städat. Min instinkt var att vilja öppna fönstrena, vädra, rensa bort en massa skit och skrubba rent allt. Middagen bestod av hämtmat från en hamburgerkedja framför TV:n, medan när jag bjöd hem honom blev det hemlagad lasagne med levande ljus. Jag gillar också att ha det rent och snyggt runt mig.
Ingen av oss är dock intresserade av exempelvis samboskap, utan i så fall skulle vi ha vårt eget. Skulle vi exempelvis aldrig behöva vara hos honom skulle det vara helt okej, men å andra sidan kan vi inte riktigt det eftersom mina tonåringar bor hos mig på heltid.
I övrigt hade jag gärna fortsatt dejta honom för att se om vi passar ihop med annat. Det känslomässiga och öppna vet jag inte om jag har mött hos någon annan.
Hur hade ni tänkt?