• Anonym (Catta)

Fortsätta dejta denna man?

Båda i 45-årsåldern, han utan barn och jag med tonåringar. Han är jättefin och vältalig, omtänksam och rolig och vi kan prata om nästintill allt så som jag upplever det. Men. 

Jag var hembjuden till honom i fredags och har noterat vissa olikheter som jag inte riktigt vet hur jag ska tänka kring. 
    Han har det väldigt rörigt hemma, det luktade väldigt illa och tvätt låg framme och det var allmänt skitigt. Då hade han ändå enligt honom, städat. Min instinkt var att vilja öppna fönstrena, vädra, rensa bort en massa skit och skrubba rent allt. Middagen bestod av hämtmat från en hamburgerkedja framför TV:n, medan när jag bjöd hem honom blev det hemlagad lasagne med levande ljus. Jag gillar också att ha det rent och snyggt runt mig.

Ingen av oss är dock intresserade av exempelvis samboskap, utan i så fall skulle vi ha vårt eget. Skulle vi exempelvis aldrig behöva vara hos honom skulle det vara helt okej, men å andra sidan kan vi inte riktigt det eftersom mina tonåringar bor hos mig på heltid.

I övrigt hade jag gärna fortsatt dejta honom för att se om vi passar ihop med annat. Det känslomässiga och öppna vet jag inte om jag har mött hos någon annan.
    Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden Fortsätta dejta denna man?
  • Anonym (Bfhkjgjl)

Ok, han kan alltså inte städa och saknar basala kunskaper kring hygien. 

Skulle han ta illa upp om du föreslog att ni gemensamt rensar upp hemma hos honom och städar? Om du kan tänka dig att göra det alltså. 
    Då blir det lättare för honom att fortsätta hålla ordning. 

Kanske behöver han en liten bok, eller kolla på några städprogram? 

Om han inte var villig att höja sin standard, (och du får nog sänka din, rörigt kommer det kanske alltid att vara men så länge det är rent), så hade jag inte fortsatt. 

Matfrågan är nåt annat, han kanske inte kan laga mat och då får ni laga ihop eller så får du äta det som serveras även om det känns olyxigt. 

• Anonym (s)

Just att det luktar illa ger många röda flaggor.

• Anonym (Malin)

Är han bra i övrigt så bara kör på. Ni bor ju inte ihop och du kan säkert styra upp honom vad gäller hygien och städning, få bort de värsta olaterna.

• Anonym (Man53)

Du kommer bli hans städerska i ett förhållande 
    om du gillar det så är det bara gå all in 
    sen om det är en lort gris så får du väl hålla för näsan eller lära honom att tvätta sig 
    städerska och kropps renhållnings ansvarig 
    låter ju som en perfekt tillvaro?
    tro mig att lära gamla hundar att sitta är jäkligt svårt , de är vane djur 

• Jårdi

Varför får ts tips i stil med att hon ska vara hans morsa och styra upp honom? Nä håll dig på din kant och observera istället. 

jag tycker det låter lite sådär på att det är skitigt, lite tonårsaktigt. Om Du fortsätter relationen kommer du  märka med tiden vad det beror på. Möjliga teorier: psykisk ohälsa, allmänt omogen, lat eller tycker det är kvinnogöra. 

• Anonym (Nix)

Finns inte på världskartan att jag skulle dejta en sådan man. 

Maten är skitsamma. Vad gör det? 

Men att det är så pass skitigt att det luktar äckligt. Aldrig. 

• Dexter dot com

Om han har det smutsigt och rörigt när han vet att det kommer gäster så kan du ju föreställa dig hur det ser ut i vanliga fall. En 45årig man som inte kan hålla rent kommer/vill förmodligen inte ändra på sig så jag hade gått vidare.

Svar på tråden Fortsätta dejta denna man?