• Anonym (i suck)

Helgen med low carb sket sig direkt

Jaaaa, vet att det är söndag.

Jag var jätteduktig! Planerade, köpte, spräkte matbudgeten för hälsan är väl viktigare? Letade till och med rätt på low carb efterrätter för att jag vet att jag är hopplös.

Och vad gör jag sen? Tokvänder på dygnet på fredagen, och äter en stor portion pasta till frukost på lördagmorgonen för är det något jag blir sugen på när jag vänder på dygnet så där så är det pasta. Sedan lade jag även ett fjärdedels paket stracciatellaglass på det. I SUCK!

Och pga att dygnet varit helt åt skogen har jag inte lagat någon av maten, så plus är väl att jag kan laga den de närmaste dagarna istället.

Japp, ville mest skriva av mig. Jag uppdaterar tråden om jag lyckas vända tillbaka dygnet och laga maten. 

• Svar på tråden Helgen med low carb sket sig direkt
  • Sonora
    Anonym (i suck) skrev 2025-03-02 12:51:41 följande:

Och pga att dygnet varit helt åt skogen har jag inte lagat någon av maten, så plus är väl att jag kan laga den de närmaste dagarna istället.

Japp, ville mest skriva av mig. Jag uppdaterar tråden om jag lyckas vända tillbaka dygnet och laga maten. 

Kan du inte laga storkok någon gång i veckan, så du har den mat du behöver och vill äta (Utan en massa kolhydrater) i kylen under veckan ?
    Då är det bara att ta fram det när du är sugen ?
  • Anonym (i suck)
    Sonora skrev 2025-03-02 14:15:19 följande:
    Kan du inte laga storkok någon gång i veckan, så du har den mat du behöver och vill äta (Utan en massa kolhydrater) i kylen under veckan ?
    Då är det bara att ta fram det när du är sugen ?
    Sure! Det hjälper ju inte den här helgen dock.

Två av de tre rätterna jag tänkte laga är beräknade för 4 portioner så de kommer ju räcka ett par dagar. Jag ska försöka laga den ena eftersom jag fortfarande är vaken. 
  • Anonym (i suck)
    Dexter dot com skrev 2025-03-02 14:26:11 följande:

Se till att du inte har sånt som du inte ska äta hemma.

Ska och ska,jag kan inte kasta allt i hela skafferiet för att jag ville äta low carb en helg. Det är ju fullständigt orimligt. 
  • Anonym (Signe)
    Anonym (i suck) skrev 2025-03-02 14:52:20 följande:
    Ska och ska,jag kan inte kasta allt i hela skafferiet för att jag ville äta low carb en helg. Det är ju fullständigt orimligt. 

Low carb 1 helg, vad vill du uppnå med det? 

Är det inte en långsiktig och varaktig förändring du är ute efter?

Om inte, rensa då inte ut i skafferiet men är det långsiktigt så hade jag gjort en ordentlig rensning, faktiskt.

Ätit Low carb i 17 år.

• Embla twopointoh
    Anonym (i suck) skrev 2025-03-02 14:52:20 följande:
    Gör dessa matvaror svåra att komma åt, då? Lägg dem i en kartong i garaget så att det inte är lätt att ta fram dem om du skulle bli sugen, till exempel.

Det mesta går att hitta lösningar för om man verkligen vill.
  • Anonym (i suck)
    Anonym (Signe) skrev 2025-03-02 14:57:55 följande:

Low carb 1 helg, vad vill du uppnå med det? 

Är det inte en långsiktig och varaktig förändring du är ute efter?

Om inte, rensa då inte ut i skafferiet men är det långsiktigt så hade jag gjort en ordentlig rensning, faktiskt.

Ätit Low carb i 17 år.

I nuläget, ett experiment över en helg. 
  • Anonym (i suck)
    Embla twopointoh skrev 2025-03-02 15:01:08 följande:
    Gör dessa matvaror svåra att komma åt, då? Lägg dem i en kartong i garaget så att det inte är lätt att ta fram dem om du skulle bli sugen, till exempel.

Det mesta går att hitta lösningar för om man verkligen vill.
    En kartong i badrummet, kanske. 
Svar på tråden Helgen med low carb sket sig direkt