• Anonym (Banan)

Vad är detta för slags relation egentligen ???

hur tolkar ni en relation där killen vill separera efter 12 år men fortfarande vill ha kontakt/umgås ?? Vi ligger , har bättre sex än innan men skillnaden är ej är ihop längre. Umgås även utöver sex. Bestämt att vi träffar inga andra har ej sex med andra. Själv är jag dökär i han än... han säger att han har vän känslor för mig plus lite till invecklat då vi ändå varit par i 12 år. Har frågat han om han tror han kan få känslor tillbaka de vet han inte men de kan hända säger han. 

• Svar på tråden Vad är detta för slags relation egentligen ???
  • Lynx123

Men då är ni ju ihop. Bara för att man kallar.en spade för en hammare så slutar den ju inte vara en spade.

Skulle dock varna dig för att fortsätta på det här viset med honom...det verkar lite som att han väntar på något bättre men under tiden vill fortsätta med alla fördelar som du innebär.

• Anonym (Banan)
    Lynx123 skrev 2025-03-01 18:03:20 följande:

Men då är ni ju ihop. Bara för att man kallar.en spade för en hammare så slutar den ju inte vara en spade.

Skulle dock varna dig för att fortsätta på det här viset med honom...det verkar lite som att han väntar på något bättre men under tiden vill fortsätta med alla fördelar som du innebär.

Han säger att han inte är ute efter någon annan. Jag vill tro han men? 
  • Anonym (Lilla)

Precis, han har troligtvis dig kvar "så länge".

Ta stöd av vänner och familj och gör ett avslut. Sedan, när ni inte träffas på många månader, så kanske han upptäcker att han saknar dig. Med det finns en lika stor chans att han går vidare, att han helt enkelt ville lämna er relation. 

Om du hänger kvar nu så skadar du bara dig själv. Du behöver ta ett steg ur bindningshormonfällan.

• Anonym (Nix)

Oj oj oj....så fort han fått upp ögonen för någon annan så kommer han kasta dig. 

• Anonym (Banan)
    Anonym (Nix) skrev 2025-03-01 18:19:44 följande:

Oj oj oj....så fort han fått upp ögonen för någon annan så kommer han kasta dig. 

Vi har pratat om de. Han säger att de inte är så. Är inte bara sex heller han vill umgås på andra sätt med. 
  • Anonym (Lilla)

Han tycker att det är jobbigt att vara ensam, han är van att vara 2, men har ändå bestämt sig för att inte långsiktigt satsa på er relation.

• Lynx123
    Anonym (Banan) skrev 2025-03-01 18:11:31 följande:
    Han säger att han inte är ute efter någon annan. Jag vill tro han men? 
    Så hur menar han att ni inte är ihop?

Försök att se den här situationen så nyktert som möjligt.
  • Anonym (Banan)
    Anonym (Lilla) skrev 2025-03-01 18:39:14 följande:

Han tycker att det är jobbigt att vara ensam, han är van att vara 2, men har ändå bestämt sig för att inte långsiktigt satsa på er relation.

Nja... han vill vara själv säger han... behöver typ själv typ
  • Anonym (Banan)
    Lynx123 skrev 2025-03-01 18:39:24 följande:
    Så hur menar han att ni inte är ihop?

Försök att se den här situationen så nyktert som möjligt.
    Ja jag vet inte... vet inte vad du menade med nyktert som möjligt?
  • Anonym (Lilla)

Jag förstår att du blir förvirrad. Han vill vara själv och avsluta förhållandet, men ändå hänger han med dig?!

Jag tror att ert nuvarande läge kan pågå länge, tills han hittar någon annan. 

Annars hade han sagt att han nu har ångrat sig och vill vara tillsammans igen. 

Svar på tråden Vad är detta för slags relation egentligen ???