• Anonym (Hon)

Plötsligt tänd på någon annan

Jag har under en längre tid känt att jag inte tänder på min pojkvän längre... vilket känns så sorgligt, då vi hade det fantastiskt på det området innan...

Jag går igenom mycket tungt just nu och tänkte att det kanske hänger ihop med det, att jag helt enkelt inte har lust nu... men så hände nåt sjukt ikväll.
    Fick meddelande från en gammal kompis som jag var lite på g med innan jag träffade pojkvännen. Från ingenstans skrev han om hur mycket han saknar och längtar efter mig och min kropp och MIN KROPP svarade!? Jag har inga känslor för honom alls och blev både paff och generad över att jag blev så påverkad... nu har jag plötsligt en rastlöshet i kroppen och kan omöjligt sova... hur? Varför? Snälla någon som förstår och kan förklara?

• Svar på tråden Plötsligt tänd på någon annan
  • Dimisi

Det är inte alls konstigt. Om man inte ingriper när intimiteten i ett förhållande har ebbat ut, lämnar man öppet mål för någon annan att väcka den slumrande lusten. Det är naturligt att vi människor är sexuellt aktiva. Annars skulle arten dö ut. Dessutom behöver vi beröring och intimitet (känna sig nära en annan människa, känna sig förstådd och sedd) för att må bra.

Jag och min partner har accepterat att det är så människor funkar. Därför har vi bestämt att vi ska berätta för den andra så fort någon av oss känner de första vibbarna till någon annan. Då får vi inte bli arga, utan ska försöka känna tacksamhet för att vi ger varandra en chans att hitta tillbaka till varandra innan vi har förstört det fina vi vet att vi kan ha.

• Anonym (Hon)
    Dimisi skrev 2025-03-01 00:18:47 följande:

Det är inte alls konstigt. Om man inte ingriper när intimiteten i ett förhållande har ebbat ut, lämnar man öppet mål för någon annan att väcka den slumrande lusten. Det är naturligt att vi människor är sexuellt aktiva. Annars skulle arten dö ut. Dessutom behöver vi beröring och intimitet (känna sig nära en annan människa, känna sig förstådd och sedd) för att må bra.

Jag och min partner har accepterat att det är så människor funkar. Därför har vi bestämt att vi ska berätta för den andra så fort någon av oss känner de första vibbarna till någon annan. Då får vi inte bli arga, utan ska försöka känna tacksamhet för att vi ger varandra en chans att hitta tillbaka till varandra innan vi har förstört det fina vi vet att vi kan ha.

Han skulle bli oerhört sårad om han får veta.
  • Dimisi
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-01 08:38:45 följande:
    Han skulle bli oerhört sårad om han får veta.
    Ja, men det skulle också väcka honom. Du har väl egentligen saknat honom? 
  • Tecum

Då du inte känt något för din pojkvän på länge bör du antingen göra slut snarast, för hans skull, eller verkligen ta itu med att förbättra er relation. Det kommer inte att lösa sig självt.

• Anonym (Hon)
    Tecum skrev 2025-03-01 13:14:20 följande:

Då du inte känt något för din pojkvän på länge bör du antingen göra slut snarast, för hans skull, eller verkligen ta itu med att förbättra er relation. Det kommer inte att lösa sig självt.

Jag älskar honom, men tänder inte på honom längre... vi har en fin relation, men vet inte hur man får tillbaka attraktionen...
  • Tecum

Men om du inte tänder på honom älskar du bara honom som en vän eller ett syskon. Räcker det för dig? Är det rätt mot honom?

• Anonym (Hon)
    Tecum skrev 2025-03-01 13:39:08 följande:

Men om du inte tänder på honom älskar du bara honom som en vän eller ett syskon. Räcker det för dig? Är det rätt mot honom?

Så enkelt är det inte...
  • Anonym (Hon)
    Dimisi skrev 2025-03-01 10:54:39 följande:
    Ja, men det skulle också väcka honom. Du har väl egentligen saknat honom? 
    Vad menar du? Jag har ju trott att det varit mitt mående som tagit lusten, men tydligen var det ju inte så...
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-01 13:17:22 följande:
    Jag älskar honom, men tänder inte på honom längre... vi har en fin relation, men vet inte hur man får tillbaka attraktionen...

Träffas ni väldigt mycket kan det ta bort lusten. Om han blivit sunkig eller oattraktiv på något sätt kan det ta bort lusten.

Gå till en sexolog så kan ni får övningar där man kan få tillbaka lusten.

• Anonym (Hon)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-03-02 18:19:31 följande:

Träffas ni väldigt mycket kan det ta bort lusten. Om han blivit sunkig eller oattraktiv på något sätt kan det ta bort lusten.

Gå till en sexolog så kan ni får övningar där man kan få tillbaka lusten.

Lusten är ju uppenbarligen inte borta, bara till honom.
Svar på tråden Plötsligt tänd på någon annan