Jag förstår hur du har det. Jag blir också riktigt dålig typ 4-5 dagar innan mens. Jag får feber, känner mig förkyld, huvudvärk, snuvig, sover extremt dåligt, får brain fog och blir lite dum i huvudet och tappar ord. Känner också att min astma som jag annars inte har så mycket problem med triggas igång några dagar innan mens och det är egentligen enda gångerna jag får puffa luftrörsvidgande och kortisonspray.
Har inte mycket mensvärk men det är nog det enda jag inte får. Jag kan bli illamående (ej av smärta, utan mer kräksjuka-illamående) ca en vecka innan mens också, ibland kräks jag från ingenstans. Pratade med en läkare som på riktigt trodde att jag var gravid eftersom jag hade klassiska gravidsymptom (förkylningssymptomen och illamåendet), trots att jag inte legat med någon på länge.
Får inte äta p-piller (det enda tipset jag någonsin fått).
Jag härdar ut varje månad. Ibland blir jag så sjuk i feber eller sover så illa att jag måste stanna hemma från jobbet.
Har alltid blivit förkyld innan mens, även som tonåring. Däremot har jag haft problem att adressera problemet hos vården. Under ganska lång tid fick jag höra att det var inbillning eller en "olycklig slump". Det var först för 5-6 år sen som jag träffade en kvinnlig läkare som sa att det hängde ihop och att det hade med hormonerna att göra, och att jag inte var ensam om att ha det så.