• Anonym (Ekonomi)

Gymnasium

Har någon koll?
    Om mitt barn blir av med sitt studiemedel pga hög frånvaro,  ska mina andra barn också bli av med sina då pga av stora syskonet som inte "sköter" sig? Ska vi som familj bli "lidande"?

• Svar på tråden Gymnasium
  • Anonym (My)

Nej, varför skulle dina andra barn bli av med det därför? 

Men som familj kan man bli lidande av att barnet förlorar CSN, har man andra bidrag så kan de minskas. 

Mitt barn har blivit av med CSN och det innebär ju att han inte får det varje månad/sin månadspeng. Han kommer däremot att få fickpengar ändå. 

• Anonym (Pop)

Varför skulle det drabba andra barn?

Det kan däremot påverka andra bidrag om ni har såna.

• Anonym (Ekonomi)
    Anonym (Pop) skrev 2025-02-27 23:13:02 följande:

Varför skulle det drabba andra barn?

Det kan däremot påverka andra bidrag om ni har såna.

Vilka fler bidrag drabbar det?

Har fått.brev om att några bidrag kommer försvinna. Men tycker synd om mina andra barn då dom inte gjort något.
  • mammatill6
    Anonym (Ekonomi) skrev 2025-02-27 23:57:28 följande:

Har fått.brev om att några bidrag kommer försvinna. Men tycker synd om mina andra barn då dom inte gjort något.
    flerbarnstillägget drabbas. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Ekonomi) skrev 2025-02-27 22:07:25 följande:
    Gymnasium

Har någon koll?
    Om mitt barn blir av med sitt studiemedel pga hög frånvaro,  ska mina andra barn också bli av med sina då pga av stora syskonet som inte "sköter" sig? Ska vi som familj bli "lidande"?

Nej dina barn är individer och får CSN baserat på det.
    Om Kevin skolkar men Nova-li inte gör det så drar CSN in Kevins ersättning men inte Nova-lis.

Lite som om du inte får en p-bot bara för att din granne får en.
  • Anonym (?)
    Anonym (Ekonomi) skrev 2025-02-27 23:57:28 följande:

Kan vara bidrag som försörjningsstöd och bostadsbidrag.  Vem har skickat brevet och vad står mer exakt?
  • Anonym (Ekonomi)
    Anonym (?) skrev 2025-02-28 07:51:35 följande:
    Kan vara bidrag som försörjningsstöd och bostadsbidrag.  Vem har skickat brevet och vad står mer exakt?
    Göteborg stad har skickat det.

Det handlar inte om mig så jag kan tyvärr inte skriva vad det står exakt. Bara att hela familjen blir drabbad. Vilket jag tyckte kät konstigt. 
Svar på tråden Gymnasium