• Anonym (Velar)

BB Sthlm vs. Danderyd förlossning - era upplevelser!

Ska göra valet om förlossningsklinik om 2 veckor och har velat fram och tillbaka i över en månad nu!

Ena stunden är jag säker på BB Stockholm, andra så känner jag att jag vill föda på Danderyd.

Läst, läst och tittat på massa videos från dem båda. Överlag tycker jag det verkar som de som fött på BB Stockholm är mer nöjda. 

Bebis kommer mitt i sommaren, så oroar mig över att BB Stockholm som ju är mindre, då inte har tillräckligt med plats/ personal. 

Jag blev väldigt väl omhändertagen på Danderyd vid en sen abort för ett antal år sedan och tänkte att jag någon gång skulle komma ut därifrån med en bebis (graviditeten var önskad så var väldigt svårt), men det har också satt ett trauma i mig som gör att jag får hjärtklappning av tanken på att komma tillbaka dit igen. 

Känner mig dock tryggare i sjukhusmiljö och är rädd att BB Stockholm ska kännas för mycket som typ, ett vardagsrum? 

Men undrar även över vad som ingår efter förlossningen.

Finns möjlighet för parter att sova kvar, vad kostar det?

Finns blöjor, förlossningsbindor mm eller behöver jag köpa det och ta med själv?

Om barnet föds på helgen eller i anslutning till helg, finns tillgång till läkare som kan skriva ut en? 

Erbjuder BB Stockholm sterila kvaddlar? Har läst om det på alla andra förlossningar förutom BB Stockholm. 

Vill ha massor av erfarenheter nu så jag kan göra mitt val inom dessa 2 veckor!!

Svar på tråden BB Sthlm vs. Danderyd förlossning - era upplevelser!