• IdaFrida

Fettsugning- någon med erfarenhet?

Hej,

Jag är i stort sätt nöjd med min kropp, men hatar verkligen formen på min rygg där jag samlar på mig fett.

Har funderat på att fettsuga ryggen, men vet inte om jag vågar..

• Svar på tråden Fettsugning- någon med erfarenhet?
  • Anonym (R)

Har fettsugit hälarna då de var riktigt äckel feta. Sjukt nöjd.

• Anonym (Ej gjort själv men)

Ej gjort själv men en jag känner har fettsugit magen/midjan och lagt i rumpan. Har glömt vad operationen heter. På henne blev det jättebra, hon har smal midja, platt mage och tjock rumpa precis som hon ville ha.

• Anonym (Träna)

Styrketräna så försvinner det

• IdaFrida
    Anonym (Ej gjort själv men) skrev 2025-02-28 00:51:30 följande:

Ej gjort själv men en jag känner har fettsugit magen/midjan och lagt i rumpan. Har glömt vad operationen heter. På henne blev det jättebra, hon har smal midja, platt mage och tjock rumpa precis som hon ville ha.

BBL skulle jag aldrig våga göra. Inte heller så angeläget för mig med större rumpa. Vet du var din kompis gjorde sin behandling? 
  • IdaFrida
    Anonym (Träna) skrev 2025-02-28 06:34:11 följande:

Styrketräna så försvinner det

Har styrketränat ett par gånger i veckan i 1,5 år. Verkar inte hjälpa. Tror det enda som funkar, förutom fettsugning, är rejäl viktnedgång. Eftersom jag är nöjd för övrigt och normalviktig, kommer jag inte att börja med någon diet. Jag vill leva mitt liv och äta lagom på vardagar och lite gott om helgerna  
  • Anonym (Pr)
    IdaFrida skrev 2025-02-28 19:42:36 följande:
    Har styrketränat ett par gånger i veckan i 1,5 år. Verkar inte hjälpa. Tror det enda som funkar, förutom fettsugning, är rejäl viktnedgång. Eftersom jag är nöjd för övrigt och normalviktig, kommer jag inte att börja med någon diet. Jag vill leva mitt liv och äta lagom på vardagar och lite gott om helgerna  
    Kanske är så att det är kosten som ställer till det. Rätt viktigt att få i sig mycket protein. Äter man mycket kolhydratrik mat och sött så håller ryggfettet sig kvar då det är där det försvinner bland det sista.
  • Anonym (S)
    Anonym (Pr) skrev 2025-03-01 20:01:53 följande:
    Kanske är så att det är kosten som ställer till det. Rätt viktigt att få i sig mycket protein. Äter man mycket kolhydratrik mat och sött så håller ryggfettet sig kvar då det är där det försvinner bland det sista.
    Spelar ingen roll vad problemet är men det mesta ska man tydligen lösa genom att skippa kolhydrater. Det kommer inte att hjälpa.
  • Anonym (Hej)

Jag har hört att man kan göra biodiesel av fettet från fettsugningar. Då kan man åka några mil på nåns rumpa. Glad

• Anonym (Pr)
    Anonym (S) skrev 2025-03-01 23:12:45 följande:
    Spelar ingen roll vad problemet är men det mesta ska man tydligen lösa genom att skippa kolhydrater. Det kommer inte att hjälpa.
    Ingen som sagt om skippa kolhydrater. Men vanligt att många får i sig för lite protein och då blir det svårare att bli av med fett. Har själv dessa på ryggen och de har blivit mindre tack vare att jag ändrat kosten. Särskilt svårt är det inte heller. 
  • Anonym (Mm)

Tror det ända som kan lösa det, är kaloriunderskott, styrketräning och cardio, om du vill forma din figur på naturlig väg. 

• IdaFrida
    Anonym (Pr) skrev 2025-03-02 00:20:22 följande:
    Ingen som sagt om skippa kolhydrater. Men vanligt att många får i sig för lite protein och då blir det svårare att bli av med fett. Har själv dessa på ryggen och de har blivit mindre tack vare att jag ändrat kosten. Särskilt svårt är det inte heller. 
    Vad äter du som du tycker funkar bra? 
  • IdaFrida
    Anonym (Mm) skrev 2025-03-02 01:13:49 följande:

Tror det ända som kan lösa det, är kaloriunderskott, styrketräning och cardio, om du vill forma din figur på naturlig väg. 

Absolut att det försvinner om jag går ner mycket i vikt, men då försvinner det jag vill ha kvar också. Det går inte att punktförbränna. Jag har samlat på mig fett där sedan jag var ung, väger kring 65kg och är 168cm lång. I slutet på 00-tal hade jag en period när jag var 10-15 kg mindre; då hade jag inget fett på ryggen - men heller inga bröst eller andra former. 
  • Anonym (Pr)
    IdaFrida skrev 2025-03-02 17:38:48 följande:
    Vad äter du som du tycker funkar bra? 
    Äter mer protein till alla måltider och äter jag yoghurt, fil, gröt till frukost så tillsätter jag proteinpulver i det. Till frukost äter väldigt många för lite protein i jämförelse med till middag och det minst lika viktigt att få i sig tillräckligt då med. Regel ca20-30 g protein, frukost, lunch, middag. 
  • Anonym (Mm)
    IdaFrida skrev 2025-03-02 17:41:24 följande:
    Absolut att det försvinner om jag går ner mycket i vikt, men då försvinner det jag vill ha kvar också. Det går inte att punktförbränna. Jag har samlat på mig fett där sedan jag var ung, väger kring 65kg och är 168cm lång. I slutet på 00-tal hade jag en period när jag var 10-15 kg mindre; då hade jag inget fett på ryggen - men heller inga bröst eller andra former. 
    Kanske styrketräning kan hjälpa dig, ett upplägg där du tränar mycket rygg och överkropp och bygger muskler.
  • TvillingmammaVästgöte

Min rygg har blivit vältränad av Crossfit.

Powerclean and jerk med skivstång är en bra övning. Man lyfter skivstången från golvet ända upp till raka armar. Kan göras med hantlar också. Tränar hela kroppen och väldigt mycket rygg. 

Svar på tråden Fettsugning- någon med erfarenhet?