• Anonym (O)

Toaborste

Tips på Toaborste som ej har så hårda strån? 
    Jag köper sådana billiga nu men vill köpa nån finare

• Svar på tråden Toaborste
  • Anonym (Fia)

Jag köpte billigaste toaborsten på Coop för ett tag sedan. Den hade mjuka strån som fort blev till ett ihopknölat trassel. Men gillar man mjuka borstar och är lätt på handen så kanske den är bra.

Vill man ha kvalitet som håller länge så rekommenderar jag Kron. Men de har styva strån.

• Anonym (O)
    Anonym (Fia) skrev 2025-02-26 12:15:01 följande:

Jag köpte billigaste toaborsten på Coop för ett tag sedan. Den hade mjuka strån som fort blev till ett ihopknölat trassel. Men gillar man mjuka borstar och är lätt på handen så kanske den är bra.

Vill man ha kvalitet som håller länge så rekommenderar jag Kron. Men de har styva strån.

Känns som styva stån gör att man måste ta i mer och därmed riskera att det stänker och skvätter
  • Anonym (Pia)
    Anonym (O) skrev 2025-02-26 12:28:13 följande:
    Känns som styva stån gör att man måste ta i mer och därmed riskera att det stänker och skvätter
    Jag upplever det tvärt om och borsten håller formen bättre. Dessutom är det stråna som ska rengöra toastolen.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Pia) skrev 2025-02-26 13:36:05 följande:
    Jag upplever det tvärt om och borsten håller formen bättre. Dessutom är det stråna som ska rengöra toastolen.
    Jag instämmer, har haft en mjuk och den jag har nu är inte skitsnygg men hårdare och gör ett bättre jobb!
  • Anonym (Fia)
    Det är inte så att du har en för gles borste, snarare än för hård? Glesa borstar brukar man behöva veva runt med mera, för att komma åt hela ytan.
  • Anonym (Vår)
    Upplever tvärtom. En hård borste gör rent bättre och man behöver inte ta i så mycket. De mjuka stråna böjer och tovar ihop sig, blir inte särskilt rent då.
  • Anonym (.)

Det finns väl de som har någon slags naturborst, kanske vore något

Svar på tråden Toaborste