• Anonym (hjärtekrossad)

ältar obesvarade sms

Hej, 

Jag ältar sönder detta och söker lite inputs bara. 

Jag har träffat en kille lite on och off i tre år, senaste året blev det lite mer seriöst och träffades oftare. Han har alltid varit väldigt off i sin kommunikation (alltid jag som skriver och frågar om vi ska ses) men är alltid på när vi ses. Han är en ensamvarg och ganska speciell person (har känt han i tio år). Så rätt färdar hans beteende med hans personlighet. Är helt övertygad om att han har känt vad jag har känt, jag har alltid varit dödskär i han. Han har också förklarat för mig att han vet att hans beteende ej är soft och att det är nått han jobbar emot, han vill inte vara sån. Men iafl, för ett halvår sen fick jag lite nog och ställde han mot väggen. Jag sa jag ville mer och tvingade mig på ett avslut lite grann då jag bad efter det efter en längre tids tystnad. Vi avslutade fint på sms att vi tycker om varandra och ha det bra typ. Jag har inte accepterat detta utan det finns inte i min värld att det inte kommer vi bli eller att vi inte ska ses mer. Jag har hållt mig tyst och täkt att vi hörs till våren igen (han är lite av en periodare med och vi har vid tidigare år haft en tyst period på höst/vinter). Men förra veckan så skickade jag sms. Det var en bild på något vi har pratat om förut och han svarade snabbt och det gynnande ut i en liten konversation där jag till och med fick komplimanger. Vi skrev inget om att ses. Dagen efter det blev jag full och skrev igen: vi borde ta någon öl någon gång. Detta var 5 dagar sen och inget svar. Det jag ältar sönder är hela våran relation nu men också varför man svarar på mess från ett ex och dessutom med en komplimang om man sen inte har tänkt svara på nått mer. Vi har ju haft massa tillfällen under perioden vi setts där han inte heller svarat, han är sån.. även mot fler. Ska jag övertänka detta eller fortsätta tänka att vi kanske kan ses någon gång i vår. Det ar varit min överlevnadstaktik.....

• Svar på tråden ältar obesvarade sms
  • Lynx123

Kan bara tala för mig själv men jag hade tolkat sms1 som en medveten upptakt till sms2. Om jag velat ses hade jag svarat på det andra. Men, jag kan ju inte tala för honom.

• Anonym (Sanna)

I första messet ville han vara trevlig och svarade därefter. I nästa, så tyckte han att du gick över gränsen, och därför struntade han i att svara.

Lägg ner denna kille. Han vill inte. 

• Anonym (hjärtekrossad)

Hade mer än gärna gett upp den här killen och har mer eller mindre försökt i tio års tid.. det går bara inte. Att vara trevlig i detta läge är ju bara elakt egentligen då han vet vart jag står. 

• Anonym (hjärtekrossad)
    Lynx123 skrev 2025-02-25 14:45:46 följande:

Kan bara tala för mig själv men jag hade tolkat sms1 som en medveten upptakt till sms2. Om jag velat ses hade jag svarat på det andra. Men, jag kan ju inte tala för honom.

Hur menar du, att du skulle tolkat det som att det absolut fanns en chans att ses efter sms 1? Att han då medveten skrev så för att han eventuellt kanske skulle vilja ses eller liknande? 
  • Lynx123
    Anonym (hjärtekrossad) skrev 2025-02-25 15:14:17 följande:
    Hur menar du, att du skulle tolkat det som att det absolut fanns en chans att ses efter sms 1? Att han då medveten skrev så för att han eventuellt kanske skulle vilja ses eller liknande? 
    Nej att.sms 1 var ett initialt.försök till kontakt och att sms 2 bara var fortsättningen. Det första svarade han på för att der var kul eller relevant, det andra var han däremot inte intresserad av. Men det är ju bara vad jag tror.
  • Anonym (45)
    Anonym (hjärtekrossad) skrev 2025-02-25 15:11:52 följande:

Hade mer än gärna gett upp den här killen och har mer eller mindre försökt i tio års tid.. det går bara inte. Att vara trevlig i detta läge är ju bara elakt egentligen då han vet vart jag står. 

Han tänker väl att du är vuxen och kan hantera att han svarar trevligt på ditt meddelande, han är inte skyldig dig något mer.

Han vill inte vara mer engagerad i dig, du har många ursäkter för varför ni inte setts ofta eller varför det alltid är du som skriver först men sanningen är att någon som är intresserad tar kontakt. Man kan inte låta bli att kontakta den andre om man är kär, precis som du gör.

Han vill inte mer och du behöver hitta något sätt att släppa och gå vidare.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (hjärtekrossad) skrev 2025-02-25 15:11:52 följande:

Klart det går, om du verkligen vill. 

Ja, varför kontaktade du honom då om du inte mår bra av det? Ta ansvar för hur du mår, lägg det inte på honom, han har aldrig lovat dig något. 
  • Dimisi

För mig är detta glasklart. Han vill inte dricka öl med dig. Troligen vill han fortsätta som innan ni kom överens om avslut. Men han respekterar det ni har bestämt. Vill du riva upp överenskommelsen får du säga det. Inte skriva svävande om öl.

• Anonym (hjärtekrossad)

Jag hör vad ni säger och ja jag är expert på att hitta på ursäkter för denna karl. Men det är också för jag känner han, har sagt samma råd till många tjej kompisar att vill man så hör man av sig. Jag verkar inte förstå det själv bara... kanske för alla förklaringar man fått igenom åren. Jag är inte redo att släppa taget än iafl.. dök upp en gnista av hopp efter sms 1 igen efter ett halvår av tysthet. 

Svar på tråden ältar obesvarade sms