• Anonym (Barnlängtan2025)

VARNING FÖR ROSENROT OCH APIFORCE!!!!!!!!

Jag vill varna alla desperata kvinnor att aldrig testa dessa två!!!

Efter att jag kämpat i 2 år med att bli gravid så testade jag att ta rosenrot en månad vilket var mitt största misstag.
    Jag fick aldrig ett pluss på stickan tidigare, trots flera kurer av letrozol, Ovitrelle. Den månaden jag tog rosenrot så blev jag gravid MEN med ett utomkvedshavandeskap.
    Jag plussade runt vecka 5 trots att jag hade blödningar (samma som vid mens).

Jag tror med största sannolikhet att detta hände mig pga rosenrot. Läste innan att folk fått utomkvedshavandeskap när de tog rosenrot men trodde inte det hade något samband fören jag fick uppleva detta. Något jag inte ens önskar min fiende. Ett utomkvedshavandeskap är långt ifrån enkelt, det tar på ens hälsa och psyke.

Några månader efter utomkveds så testade jag att ta apiforce då barnlängtan var enorm. Trots att jag haft de 2 år i hemmet så vågade jag aldrig äta de men då kom dagen då jag kände mig hopplös. 
    Jag tog apifoce då jag hört att det ska vara bra för fertiliteten. En månad tog jag de bara, dock förstörde tabletterna hela min men cykel. 

Från att ha en cykel på max 35 dagar så har jag nu de senaste 2 månaderna haft en cykel på 45-50 dagar.
    Jag är på dag 24 nu och har ännu inte haft ägglossning. Jag fick ett sammanbrott idag när gynekologen sa att ägglossning inte skett än. Kände att kroppen svek mig för 1000 gången. 

Ni som kämpar, snälla gå inte på dessa dumheter.
    Jag vet mycket väl hur ont det gör att inte kunna få ett pluss, speciellt om det inte ör en oförklarlig barnlöshet.
    Jag gråter varje dag men kan tyvärr inte göra något mer en att vänta. 

Meningen med min text är att varna alla kvinnor där ute att aldrig experimentera med kroppen, låt kroppen få göra sin grej i tid. Det kommer en dag då alla våra önskningar kommer att slå in.
    Lita på Gud och er själva.

Ge aldrig upp, kämpa för att nå dit!
    Tålamod och Tro är nyckeln.

Svar på tråden VARNING FÖR ROSENROT OCH APIFORCE!!!!!!!!