• Anonym (Tredje)

3 missfall

Hej! 
    Fick ett MA v11 i Juli, blev ganska snabbt gravid i september, fick ytterligare ett MA v10 och hade en ganska lång tid med blödningar, fick skrapas osv. 
    Blev nu gravid igen i februari men det verkar som det blir en kemisk graviditet då testen blir svagare. 

Något måste ju vara fel? Har två frisk barn hemma utan haft missfall tidigare och nu kommer de bara på löpande led. Vad är det som fattas i kroppen? 
    Tror inte landstinget drar igång utredning för kemisk graviditet men känner att jag skulle vilja kolla upp detta. Har någon några tips på vad man kan läsa på om? 

• Svar på tråden 3 missfall
  • Anonym (Q)

Hur gammal är du? Hur gamla är barnen? Är det samma pappa som till de andra barnen?

Mensblodstestet kan vara en idé att göra. Du skickar ditt mensblod till en klinik i Aten där dom kollar om du har infektioner som kan leda till svårigheter att bli gravid eller missfall.

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Q) skrev 2025-02-24 18:22:21 följande:

Hur gammal är du? Hur gamla är barnen? Är det samma pappa som till de andra barnen?

Mensblodstestet kan vara en idé att göra. Du skickar ditt mensblod till en klinik i Aten där dom kollar om du har infektioner som kan leda till svårigheter att bli gravid eller missfall.

Är 38. Barnen är 6 och 3, samma pappa. 

Perfekt! Ska kolla upp det! Vet du vad kliniken heter? Har du erfarenhet av det?
  • Anonym (Q)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-24 18:30:26 följande:
    Är 38. Barnen är 6 och 3, samma pappa. 

Perfekt! Ska kolla upp det! Vet du vad kliniken heter? Har du erfarenhet av det?
    IVFSerum. Jag hade haft flera missfall. Gjorde testet och det visade att jag hade 2 infektioner som jag fick äta en lång antibiotikakur för. Blev gravid igen av fryst embryoåterföring precis efter medicinkuren och det blev levande barn. Fick två barn till tätt därefter utan missfall emellan. Sen om det var tack vare antibiotikakuren eller något annat vet jag ju inte.
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Q) skrev 2025-02-24 18:38:58 följande:
    IVFSerum. Jag hade haft flera missfall. Gjorde testet och det visade att jag hade 2 infektioner som jag fick äta en lång antibiotikakur för. Blev gravid igen av fryst embryoåterföring precis efter medicinkuren och det blev levande barn. Fick två barn till tätt därefter utan missfall emellan. Sen om det var tack vare antibiotikakuren eller något annat vet jag ju inte.
    Förstår, roligt att det gick bra för dig 😊
    Ska man kontakta dem i förväg eller kan man bara skicka in? Försöker läsa på hemsidan men som jag förstår det så  vill de ha in en på besök? 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-24 18:49:09 följande:
    Förstår, roligt att det gick bra för dig 😊
    Ska man kontakta dem i förväg eller kan man bara skicka in? Försöker läsa på hemsidan men som jag förstår det så  vill de ha in en på besök? 
    Kontakta dom innan. Man behöver inte åka på besök, det gjorde inte jag i alla fall.
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Q) skrev 2025-02-24 18:57:46 följande:
    Kontakta dom innan. Man behöver inte åka på besök, det gjorde inte jag i alla fall.
    Tack för info!
Svar på tråden 3 missfall