• Anonym (Anonym)

Störningsmoment hos partner

Hej.

Hade varit kul och höra om ni har något som ni stör er på som eran partner gör?
    Något som ni t.ex kanske inte accepterar, tycker är konstigt eller vad som helst.

• Svar på tråden Störningsmoment hos partner
  • Anonym (Separerad)

Hos exet:

- snusade
    - drack alkohol varje dag
    - närhet skulle alltid leda till sex 
    - tyckte inte om när jag ville ligga nära
    - alllt var mitt fel när något inte gick som det skulle 
    - allt som var fel med hans liv berodde på mig
    - jag fick inte vara ledsen eller trött
    - blev kallad diverse fula ord
    - Hade ingen tolerans för att man gjorde saker på ett annat sätt än hans sätt
    - ansåg att barnen alltid skulle ha koll på sina saker och reagerade oresonligt när de glömt något 

• Anonym (Minimums)

Sättet hon plockar in i diskmaskinen
    Får jag göra det så går det i dubbelt så mycket

• Anonym (L)

Jag tror att alla stör sig på något hos en person de har en nära relation med. Jag stör mig t ex på grejer min bror eller mamma gör också. Hos min partner stör jag mig på:

- Att han snusar på natten och lägger snus bredvid sängen
    - Att han alltid måste sucka på ett särskilt sätt när han är trött. Som en blandning av att snarka och sucka, typ. 
    - Att han aldrig hänger upp sin blöta handduk utan lägger den på säng, köksstol, PÅ tvättkorgen och lite andra ställen

• Anonym (Pratkvarn)

Nuvarande pratar hela tiden! Ingående och detaljerat fast jag redan är med i matchen sedan länge.

Han kan inte ens snabba på och gå hem till sig utan fastna i långa "föreläsningar/monolger" fast han står med ytterkläder och skor på sig på hallmattan.
    Jag får knappt en syl i vädret och försöka berätta något avbryts oftast av någon anekdot ifrån hans liv.

Enda gången han är tyst är när vi har sex och det är tur att vi har det ofta...

• burleskburkläsk

En flickvän från förr:

* påstod att jag har hade sex med kassörskan i affären fast min dåvarande och jag pratade oavbrutet, jag hade hörlurar och hon var hemma.   Jag har aldrig varit otrogen men ofta blev det nåt otrohetstjafs...dock gjorde jag slut pga att hon knullade runt.

* drog ut lådor i köket och öppnade skåp, ibland fyra fem stycken.     Jag sade då att hon kunde tänka på att stänga efter sig, hon svarade att hon skulle göra det sen, jag svarade att jag redan gjort det och hon blev skitarg.

* när hon skulle till något där det fans avtalad tid då hon skulle infinna sig där och alltid började fixa till sig försent, kom hemifrån försent...hittade hon inte nåt hon skulle ha med sig så fick jag skit, visste jag var saken fanns och ville hjälpa till så blev det "det är du som har lagt min hårborste där!"

* den här var inte så farlig men ändå, vi hälsade på hennes mor, jag och modern kom bra överens och jag skulle berätta nåt kul jag varit med om, nej då fick inte jag berätta det för det skulle hon...vilket inte gjorde något men när hon berättat och det hade noll humorfaktor så blev hon arg på mig, det var mitt jobb att hindra henne från att berätta denna tråkiga story 🤣

Jag kan störa mig men det är mer på bråk, skrik, våld, hot, orättvisa och den naturen än vardagliga saker...eller det kanske börjar många gånger fridfullt men sen går det i taket.

Varför måste det bråkas...man skall kunna prata normalt 🙈

• Anonym (S)

Att hans tidsuppfattning är helt satt ur spel när han känner efter hur lång tid det var sedan han senast tog hand om disken (d.v.s. plockade ur en maskin som jag plockat i och startat).

• burleskburkläsk

Det här med inaktivitet/slapphet, det känns som att män är mycket värre än kvinnor.

Är själv man utan de problemen.

De med problem, har de blivit curlade till de blev vuxna?

• Anonym (handendär)

Att han går och hämtar posten barfota. Uppfarten är lagd med ganska stora, grova stenar, typ så där lagom för en sjuåring att ta i handen, och skarpa och vassa. Det gör ont i MINA fötter när han går barfota på dem.

• Anonym (X)

Att han saknar tidsuppfattning. Jag är också ofta sen, men han är extrem. Han kan tex inte fatta att man inte kan boka in klippning, padel och lunch 12-13 och hinna med alla de sakerna. Har varit tillfällen när vi är bortbjudna och vi ska ha lunch men kommer lagom till middag.........

Svar på tråden Störningsmoment hos partner