• Anonym (Vill ha bebis)

Någon som fått barn efter missfall?

Hur länge efter ert missfall väntade ni i så fall? Vad kan man göra för att återhämta kroppen efter ett missfall? Jag känner att jag bör vila mig så mycket som möjligt.

• Svar på tråden Någon som fått barn efter missfall?
  • Anonym (Vill ha bebis)

Någon???

• Anonym (Jo)

Testa lägga under planerar barn istället, många fler i samma sits där och även en tråd med de som försöker efter missfall. Vi började försöka igen efter en mens när vi fick missfall v12. Det behöver inte alls ta mycket på kroppen men det beror kanske på hur långe man varit gravid, hur man mått och hur lätt man blev av med rester/ hur länge man blödde. 

Boosta på med allt du mår bra utav! Bra mat som håller blodsockret jämnt och frisk luft! 

Lycka till , det är skit att höra till missfallsstatistiken men nästa gång är det fortfarande större chans att det går vägen än att det blir missfall igen 🙏 Det är bara en bit på vägen sen när ni har er bebis ❤️

https://datayze.com/miscarriage-chart 

• Anonym (Vill ha bebis)
    Anonym (Jo) skrev 2025-02-24 09:51:11 följande:

Testa lägga under planerar barn istället, många fler i samma sits där och även en tråd med de som försöker efter missfall. Vi började försöka igen efter en mens när vi fick missfall v12. Det behöver inte alls ta mycket på kroppen men det beror kanske på hur långe man varit gravid, hur man mått och hur lätt man blev av med rester/ hur länge man blödde. 

Boosta på med allt du mår bra utav! Bra mat som håller blodsockret jämnt och frisk luft! 

Lycka till , det är skit att höra till missfallsstatistiken men nästa gång är det fortfarande större chans att det går vägen än att det blir missfall igen 🙏 Det är bara en bit på vägen sen när ni har er bebis ❤️

https://datayze.com/miscarriage-chart 

Okej, tack så mycket för ditt inlägg. ❤️
  • cutepenguin

Fick ett MA i slutet av juni 2023. Blödde kanske 2 veckor och fick strax därefter ägglossning så missfallet blev som en mens skulle man väl kunna säga. Började försöka efterkommande cykel och blev gravid efter två menscyklar (hann alltså ha mens två gånger efter missfallet) och plussade september 2023. ❤️  

• Anonym (Mimmsisan)

Hej, 
    Jag hade missfall 11 januari och blödde i nån vecka. Fick ägglossning 28 januari och plussade på stickan 9 februari så ingen mens emellan utan vi körde bara på och räknade MF som en mens då de va såpass tidigt. Kroppen ställer om sig väldigt snabbt så det handlar mer om DU känner dig redo att börja försöka igen Hjärta

• Anonym (Vill ha bebis)
    Anonym (Mimmsisan) skrev 2025-02-25 11:27:38 följande:

Hej, 
    Jag hade missfall 11 januari och blödde i nån vecka. Fick ägglossning 28 januari och plussade på stickan 9 februari så ingen mens emellan utan vi körde bara på och räknade MF som en mens då de va såpass tidigt. Kroppen ställer om sig väldigt snabbt så det handlar mer om DU känner dig redo att börja försöka igen Hjärta

Tack för svar. Men du väntade med sex tills du slutat blöda? Finns ju risk för infektion. 
  • GabyGreen

Jag fick mitt andra missfall och slutade blöda från det den 23 jan. Idag fick jag ett plus på stickan efter att ha fått en positivt ägglossningstest 11 feb. Så ingen mens emellan ny graviditet. MEN viktigt att inte ha penetrerande sex före dess att du slutat blöda - annars kan du få en infektion

• Längtanefter2

2021 fick jag missfall, blödde en vecka. Testade sedan ÄL-stockor som gav positivt utslag 1,5-2 veckor efter MF. Plussade 11-12 dagar senare och har nu en frisk treåring här hemma. Fick alltså ingen mens emellan.

Lycka till! 

• Anonym (Vill ha bebis)
    Längtanefter2 skrev 2025-02-25 18:16:59 följande:

2021 fick jag missfall, blödde en vecka. Testade sedan ÄL-stockor som gav positivt utslag 1,5-2 veckor efter MF. Plussade 11-12 dagar senare och har nu en frisk treåring här hemma. Fick alltså ingen mens emellan.

Lycka till! 

Tack för svar <3 då får jag väl köpa ägglossningsstickor då. Vet inte än helt hundra om det är ett missfall jag har men jag är rädd för det. Vilket märke på stickorna använde du? Jag läste att man kan blöda uppemot 4 veckor vid missfall men det är kanske inte så vanligt. Jag har blött sen tisdags förra veckan?
  • Anonym (Vill ha bebis)
    GabyGreen skrev 2025-02-25 17:22:34 följande:

Jag fick mitt andra missfall och slutade blöda från det den 23 jan. Idag fick jag ett plus på stickan efter att ha fått en positivt ägglossningstest 11 feb. Så ingen mens emellan ny graviditet. MEN viktigt att inte ha penetrerande sex före dess att du slutat blöda - annars kan du få en infektion

Okej. jag hoppas att det går hela vägen för dig nu. Jag har aldrig använt såna stickor men det är nog bra. Kram 
  • Anonym (5 år till levande barn)

Det tog fem år för att få levande barn. Två missfall. Plussade första gången väldigt fort efter att vi började försöka. Sen tog det väl 3 år ungefär innan plus 2 och missfall 2. Därefter 1,5 år till plus 3 som ledde till levande barn ca 5 år efter missfall 1. 

• Anonym (Vill ha bebis)
    Anonym (5 år till levande barn) skrev 2025-02-25 23:47:46 följande:

Det tog fem år för att få levande barn. Två missfall. Plussade första gången väldigt fort efter att vi började försöka. Sen tog det väl 3 år ungefär innan plus 2 och missfall 2. Därefter 1,5 år till plus 3 som ledde till levande barn ca 5 år efter missfall 1. 

Tack för svar. Hur gammal var du då du fick ditt barn? i vilken vecka fick du missfallen? 
    Anonym (Vill ha bebis) skrev 2025-02-26 00:05:53 följande:
    Tack för svar. Hur gammal var du då du fick ditt barn? i vilken vecka fick du missfallen? 
    Hade just fyllt 37 när de föddes. 

Missfall 1 var spontant och kom i v12. Nr 2 var MA, upptäckt på KUB-ul. Liten hade dött ca v9. Min gissning är att det var samma vid missfall 1. Båda gångerna blödde jag ca en vecka, precis som vid vanlig mens.

Första gången kom det som en störtflod så märker jag åkte in till gynakuten trodde de först inte på att jag ens varit gravid när de gjorde ultraljud. Som tur var så hade de tagit blodprov och hcg var skyhögt för hur långt gången jag var. 

Andra gången var konstig för då blödde jag bara en gång om dagen, i ett par timmar på kvällen  och lite senare varje kväll. Den gången gjorde det svinont när jag blödde. 
  • Anonym (Vill ha bebis)
    Anonym (5 år till levande barn) skrev 2025-02-26 06:45:25 följande:
    Hade just fyllt 37 när de föddes. 

Missfall 1 var spontant och kom i v12. Nr 2 var MA, upptäckt på KUB-ul. Liten hade dött ca v9. Min gissning är att det var samma vid missfall 1. Båda gångerna blödde jag ca en vecka, precis som vid vanlig mens.

Första gången kom det som en störtflod så märker jag åkte in till gynakuten trodde de först inte på att jag ens varit gravid när de gjorde ultraljud. Som tur var så hade de tagit blodprov och hcg var skyhögt för hur långt gången jag var. 

Andra gången var konstig för då blödde jag bara en gång om dagen, i ett par timmar på kvällen  och lite senare varje kväll. Den gången gjorde det svinont när jag blödde. 
    Okej. Jag beklagar att du fått gå igenom så många missfall. Gjorde du någon utredning efter det? Har ju läst om vissa som behövt ta progesteron m.m. Gjorde du något annorlunda när det funkade eller var det tur? Fundersr på att köpa ägglossningsstickor men vet inte vilket märke. Jag får väl acceptera att det är missfall nu för jag har blött i en vecka, haft lite värk och cb digital visar 1-2 veckor när det borde visa 3+. De såg inte mer än blåsa/förtjockad slemhinna på vul. Jag ska på ännu ett vul nästa måndag. Det vore väl ett mirakel om det syns något då?
    Anonym (Vill ha bebis) skrev 2025-02-26 09:07:22 följande:
    Okej. Jag beklagar att du fått gå igenom så många missfall. Gjorde du någon utredning efter det? Har ju läst om vissa som behövt ta progesteron m.m. Gjorde du något annorlunda när det funkade eller var det tur? Fundersr på att köpa ägglossningsstickor men vet inte vilket märke. Jag får väl acceptera att det är missfall nu för jag har blött i en vecka, haft lite värk och cb digital visar 1-2 veckor när det borde visa 3+. De såg inte mer än blåsa/förtjockad slemhinna på vul. Jag ska på ännu ett vul nästa måndag. Det vore väl ett mirakel om det syns något då?
    Nej, ingen utredning eftersom det "bara" var två missfall. Inte heller pga att det dröjde då barnens pappa inte ville. Däremot sökte jag till en gynekolog då min mens blev konstig efter andra missfallet. Den blev väldigt sparsam så jag trodde jag var körd helt enkelt, att det var tidigt klimakterie. Han gav mig tabletter för att verkligen få bort alla slemhinnerester, sen tyckte han sig se en polyp i livmodern så jag fick remiss för att ta bort den. När jag ändå var sövd så spolade de rent både livmodern och äggledare. Några månader senare var jag gravid. Gynekologen sa att jag skulle höra av mig vid plus för tidigt VUL så det gjorde jag. Det visade på två gryn. 

I helgen är det 12 år sedan sista plusset. 

Sannolikheten är stor att du haft ett missfall, absolut. Samtidigt så har jag hört om flera som trott att de haft det och sen när de kollat upp så har det varit ett litet gryn där. Hur långt gången är du? Hur långt gången var du när de inte såg något? Förbered dig på att det inte finns något där men tappa samtidigt inte hoppet. Jag vet att det låter motsägelsefullt. Om det visar sig att det gått åt skogen, kom ihåg att ni är två som förlorat en graviditet (gissar jag). Det höll på att ta knäcken på mig och barnens pappa, att vi inte pratade med varandra om missfallen. 

Lycka till på måndag! Finns här om du behöver prata om något! Hjärta

• Anonym (Mimmsisan)
    Anonym (Vill ha bebis) skrev 2025-02-25 12:14:12 följande:
    Tack för svar. Men du väntade med sex tills du slutat blöda? Finns ju risk för infektion. 
    Jaa så klart jag gjorde. Fick ju plus på ägglossningstest 28 januari och då blödde ja inte längre. 
  • Anonym (Anonym)

Har fått 2 barn efter 3 missfall och ett utomkvedshavandeskap där jag behövde akutopera bort ena äggledaren. 

Svar på tråden Någon som fått barn efter missfall?