• Anonym (Ledsen)

Blödit och haft värk. Syntes inget på vul.

Jag gjorde vul i torrdags där läkaren såg en ?vätskefylld blåsa? som tydde på en normal men tidig graviditet. Jag hade då blött lite rött blod på tisdagen. Bruna flytningar efter det. Började sedan blöda rött blod i helgen plus magsmärtor. Gjorde vul igen idag och hon sa att de haft fel innan men inte kunde se något foster eller säck. Skulle enligt sista mens varit i sjunde veckan men enligt läkaren i torsdags var jag i fjärde eller femte. Jag fick inget besked idag utan hon sa bara att jag ska avvakta. Kan det vara en normal graviditet trots att inget syntes på vul och att jag blödit???

• Svar på tråden Blödit och haft värk. Syntes inget på vul.
  • Anonym (Ledsen)

att de haft fel innan = att de trott det varit missfall när det inte varit det 

• Anonym (Ledsen)

Hjälp nån snälla. Känner mig så förvirrad för att hon inte kunde konstatera missfall. 

• Anonym (Hm)

Jag upplevde typ samma sak, blödde lite+bruna flytningar dagarna innan vul. Då syntes en sån där "blåsa" men knappt något foster. Enligt mensen skulle jag vara i vecka 6+0 då men enligt barnmorskan skulle jag kunnat ha varit ännu tidigare då hon knappt såg något foster.

Dock var jag där för att göra abort så jag kan tyvärr inte svara på hur det där skulle ha utvecklats. Men barnmorskan nämnde att det eventuellt kunde vara något som skulle kunna leda till missfall.

• Anonym (W)

Kan kan det men det låter tyvärr inte särskilt troligt att det är en normal graviditet. Det låter som missfall tyvärr. Anledningen till att de inte kan konstatera något säkert är att det är så pass tidigt  och då kan det vara för tidigt för att se något. Något (foster, säck etc) kan uppenbara sig längre fram. Då förutsätter det att du blev gravid senare än du tror.

• Anonym (Hm)

Ta ett graviditetstest direkt på morgonen imorgon. Spara stickan och gör ett nytt om en eller två veckor. Om strecket blivit mindre synligt så vet du om det var ett missfall.. 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-23 23:58:42 följande:

Jag upplevde typ samma sak, blödde lite+bruna flytningar dagarna innan vul. Då syntes en sån där "blåsa" men knappt något foster. Enligt mensen skulle jag vara i vecka 6+0 då men enligt barnmorskan skulle jag kunnat ha varit ännu tidigare då hon knappt såg något foster.

Dock var jag där för att göra abort så jag kan tyvärr inte svara på hur det där skulle ha utvecklats. Men barnmorskan nämnde att det eventuellt kunde vara något som skulle kunna leda till missfall.

Ja, den förra läkaren gav mig nog falskt hopp. Jag tog det gravtestet de skickade med mig nu på kvällen. Kunde inte hålla mig. Det visade bara ett streck så det är nog missfall. Hade det varit en graviditet hade det väl visat positivt oavsett tid på dygnet. Det gjorde det innan?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-24 00:01:44 följande:

Ta ett graviditetstest direkt på morgonen imorgon. Spara stickan och gör ett nytt om en eller två veckor. Om strecket blivit mindre synligt så vet du om det var ett missfall.. 

Jag tog ett nu på kvällen som var negativt. Det hade väl varit positivt oavsett tid på dygnet annars?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-24 00:17:06 följande:
    Ja, den förra läkaren gav mig nog falskt hopp. Jag tog det gravtestet de skickade med mig nu på kvällen. Kunde inte hålla mig. Det visade bara ett streck så det är nog missfall. Hade det varit en graviditet hade det väl visat positivt oavsett tid på dygnet. Det gjorde det innan?
    Högst troligt ja. Åtminstone hade det kanske visat ett svagare streck än om du hade tagit det på morgonen, men ett streck hade det varit.

Du har inte haft avtagande gravidsymtom också? 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-24 00:28:34 följande:
    Högst troligt ja. Åtminstone hade det kanske visat ett svagare streck än om du hade tagit det på morgonen, men ett streck hade det varit.

Du har inte haft avtagande gravidsymtom också? 
    Nej. Symtomen är kvar. 
  • Anonym (Ledsen)

Jag tog ett digitalt test idag och det sa gravid. Jag hoppas verkligen att jag fortfarande är det. Jag vet att det tar tid innan hormonerna försvinner helt. Läkaren tyckte ju att jag skulle behålla tiden den tredje. 

Svar på tråden Blödit och haft värk. Syntes inget på vul.