• Anonym (Pelle)

Åsikter om onani?

Tycker ni det är bra eller dåligt? 
    Kan det ske för ofta? 
    Vilka negativa aspekter finns? 

Min onani som man sker rätt ofta men vet att det beror på väldigt mycket från person till person.

• Svar på tråden Åsikter om onani?
  • Tecum

Eftersom de flesta vet att onani är bra i grunden får du inte många svar. Den risk jag ser är att onanin kan göra att man inte längre vill/orkar ha sex med partnern.

• Anonym (golly)

Något privat som man bör hålla för sig själv. Lite som med toalettbesök. Inget intressant att dela med sig av precis. 

• Anonym (Kvinna)

Det negativa är om man använder mycket vibrationssaker så kan man få svårare att komma manuellt med partner.

• Man 78
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-02-23 22:26:50 följande:

Det negativa är om man använder mycket vibrationssaker så kan man få svårare att komma manuellt med partner.

Skulle säga att det kan vara samma sak för killar, för mycket runkande gör det svårare att komma vid avsugningar eller knull. 
  • Anonym (karl)

Jag måste ju få orgasm på nåt sätt. Några gånger i veckan är lagom. Mår dåligt om jag försöker mig på något NoFap-skit eller liknande.

• Anonym (Tvångsmässigt)

Om detta blir tvångsmässigt och då pratar vi om sådär 18 timmar per dygn, könet blöder, då ska man söka vård. Och ja detta är inte vanligt, men utifrån att ha arbetat med psykisk sjukdom och missbruk i 8 års tid så vet jag att detta existerar. 

Men annars är det bara att onanera om man mår bra av detta. 

• Anonym (E)

Karln i huset han runkar minsann.
    Drar i den fram och tillbaka, fram och tillbvaka och fram och tillbaka

Suck...

• Anonym (Onan)

I lagom mängd är det bara sunt. Man har ett sexliv med sin partner, och ett annat med sig själv. Vi har sex en gång i veckan, sen onanerar jag en eller två gånger i veckan. Jag hoppas att hon också gör det. Jag unnar henne njutningen.

Men om det blir väldigt mycket och man undviker att träffa folk eller göra annat för att man vill runka i sin ensamhet, då är det inte friskt.

En semla är gott. Fem om dagen är för mycket.

Svar på tråden Åsikter om onani?