• Anonym (Undrar)

Ni som är otrogna

Jag undrar va ni män säger till den ni träffar ifall hon undrar om ni är singel?
    Tjejer, va har en upptagen man svarat när ni frågat om han är singel?

• Svar på tråden Ni som är otrogna
  • Anonym (Undrar)

Det är många som är eller som har varit otrogna, ni män som har en fru där hemma men som stöter på kvinna vad svarar ni ifall hon frågar om du är singel?

• Anonym (Lost faith)

I mitt fall så var dom bara bra kollegor på jobbet.

Kompisar typ.

• Anonym (Höken Frök)

Vad jag har läst så påstår många män i det läget att de är singel.

Om kvinnan har någon IQ att tala om så kollar hon dock upp det (om hon inte hade för avsikt att starta nåt med en upptagen man).

• Anonym (Förbjuden frukt)

För min del berättar jag alltid. 

Dels vore det alltför risky att träffa ngn som inte vet, och sen är det ju en härlig krydda om kvinnan jag träffar gillar och går igång på att vara med ngn annans man...

• Anonym (CM)

För min del visste hon redan att jag var gift eftersom vi kände till varandra innan vi träffades.

Ingen av oss hade någon tanke på att det skulle bli som det blev, men jag måste medge att jag nog redan från början var fascinerad av henne.  Vi hamnade tillsammans i ett sammanhang där vi kom varandra väldigt nära och vi blev förälskade i varandra. 

Det är ingenting jag ångrar eller önskar vore ogjort. 

• Anonym (Hmm)

Aldrig fått frågan men mötte en kvinna där jag förklarade att jag var i ett förhållande där hon studerade på annan ort.  Vi var helt överens om att bli kk men .... gick ju som det gjorde. Inom en månad var vi sambo, inom ett halvår förlovade och det höll i 5 år. 
    2014 bröt ja upp med min dåvarande och det tog alldeles för lång tid innan hon flyttade ut. Kunde inte ställa henne på bar backe med respekt för vårat gemensamma barn.
    Har nog aldrig fått så mycket knulla som den sommaren. Var på Happy Pancake, Mötesålatsen och något mer. 
    Fick mer sex på några månader än på de senaste 5-6 åren i förhållande.
    It was the summer of looove, hahaha
    I september sprang jag på min nuvarande sambo, samma kvinna från september 2014 tills idag.

• Anonym (Livet är kort)

Jag brukar berätta, om jag får frågan.

Men så vitt jag har märkt så brukar de flesta tjejer eller kvinnor avstå från att fråga, kanske för att de inte vill veta svaret eller för att de redan vet eller förutsätter vad sanningen är?
    De flesta tjejer/kvinnor räknar väl med att om det gäller en man som de finner vara attraktiv och intressant så är han sannolikt redan upptagen.
    Jag har aldrig märkt att någon tjej/kvinna skulle ha valt att backa och avstå av hänsyn till min partner, alltså av hänsyn till en annan kvinna...

Det är väl för de flesta en fråga eller ett problem som får komma i nästa steg, om det skulle visa sig att hon eller båda är intresserade av en mera varaktig relation.
    Många som önskar en mera varaktig relation räknar väl med, eller hoppas på, att förr eller senare lyckas "bräda" den andra kvinnan? När det senare visar sig att hon inte lyckades med detta, ja då kan det hända att problem uppstår...

Men visst har det hänt att jag vid första mötet har låtit bli att berätta, för att jag verkligen har varit intresserad av den här kvinnan och/eller för att jag har varit jättesugen på att ligga, men i den situationen varit osäker på om sanningen kanske skulle hindra mig från att få lära känna henne, eller hindra mig från att få ligga.

Om vi ska vara ärliga så är det ju sant att vi alla brukar ljuga ibland, eller vi har valt att inte berätta sanningen. De allra flesta av oss ljuger ganska ofta, för att uppnå något vi själva vill eller för att sanningen i det läget skulle kunna få negativa konsekvenser, för oss själva och/eller för andra.

Alla som ställer en fråga av något slag till en annan människa vet att det alltid finns risk att svaret inte är helt ärligt, eller att man får en ren lögn till svar. Det vet också den som frågar om någon är singel eller inte.

• Anonym (Njo)

Nu är jag kanske naiv. Men jag tar för givet att en karl som stöter på mig eller visar intresse är singel. 

Sen om jag visar intresse tillbaka så försöker jag lära känna honom och då borde det väl komma naturligt fram hur hans liv ser ut.

Visar det sig då att han är upptagen skulle jag uppfatta honom som en idiot och inte vilja ha mer med han att göra.

Men jag tror de flesta sådana idioter döljer sin situation tills att den andra utvecklat känslor och klarar inte av att hålla emot.

• Anonym (Hmm)

I början av förhållandet fiskade min kvinna om mina tidigare förhållanden. Hur många och ... lite mer detaljer. 
    Vägrade svara och skulle inte drömma om att ställa liknande frågor.
    Jag vill inte veta hennes bakgrund, mer än att hon tydligen blivit våldtagen, även analt. 
    Jag tror inte hon vill veta min bakgrund med alldeles för många kvinnor.
    Hon var mer nyfiken i början men efter 10 år verkar det vara överspelat.
    Jag kan ju ansvara för vad jag gjort innan vi träffades men det bör ju inte påverka vårat förhållande?
    Däremot är det ju bra att veta hur hon blivit bemött innan mig. Är ju lättare att förstå och låta henne styra.

• Anonym (Ljummet vatten)

Om någon frågar så svarar jag ärligt. Ibland tar det stopp och ibland inte. Men det har hänt att jag hamnar med någon som känner eller iaf känner till min fru. Och det är förvånande när man har en kvinnas hand på sin kuk och själv har man händerna fulla av bröst och rumpa, så kommer frågan: Men Maria då (fiktivt namn)? Då har det ändå pågått ett sexuellt spel och flirtande en bra tid innan händerna blev fulla. Det får mig att fundera vad hon vill att jag svarar, finns det något att tillägga. Vi har ju båda, fullt medvetna om mitt förhållande, vandrat ut på tunn is tillsammans. Det fanns massor av tid innan något sexuellt ens hade hänt att backa eller fråga något om min fru. Vill hon ens få ett svar? Sex blev det iaf.

• Anonym (Losse)

De flesta upptagna som har flirtat med mig har, efter att de fått en fråga om de inte har en partner, svarat att de hsr det men att hon är sååå tråkig och hon vill minsann inte bla bla blaaaa.... Liksom målat upp sig själva som några stackars offer som har nån tråkig kvinna där hemma. Vidrigt avtändande om du frågar mig. Jag brukar berätta för deras kvinnor så de får en chans att slippa åbäkena. 

• Anonym (Ninis)
    Anonym (Losse) skrev 2025-03-02 00:14:04 följande:

De flesta upptagna som har flirtat med mig har, efter att de fått en fråga om de inte har en partner, svarat att de hsr det men att hon är sååå tråkig och hon vill minsann inte bla bla blaaaa.... Liksom målat upp sig själva som några stackars offer som har nån tråkig kvinna där hemma. Vidrigt avtändande om du frågar mig. Jag brukar berätta för deras kvinnor så de får en chans att slippa åbäkena. 

Ja, känns igen!

* vill aldrig ha sex
    * trist
    * inte attraktiv
    * psykiskt sjuk

Ingen hejd på skitsnack om kvinnan och hur synd det är om dem. Fast det är precis bara skitsnack, och rena lögner!

Kudos till dig som berättar för deras kvinnor!!
  • Anonym (gg)

Min upplevelse är att män är öppna med att de har partner, men vissa raggar ändå efter de berättat det. Ganska många gör det.

• Anonym (Höken Frök)
    Anonym (Ninis) skrev 2025-03-02 12:36:16 följande:
    Ja, känns igen!

* vill aldrig ha sex
    * trist
    * inte attraktiv
    * psykiskt sjuk

Ingen hejd på skitsnack om kvinnan och hur synd det är om dem. Fast det är precis bara skitsnack, och rena lögner!

Kudos till dig som berättar för deras kvinnor!!
    Den jag vet är mest deppig över att hans kvinna inte vill, och inte talar han skit om henne ett dugg heller. Han vill ha deras relation, åldras med henne och fortsätter planera tillsammans, men han kan inte riktigt ge upp sex.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Höken Frök) skrev 2025-03-02 13:58:18 följande:
    Den jag vet är mest deppig över att hans kvinna inte vill, och inte talar han skit om henne ett dugg heller. Han vill ha deras relation, åldras med henne och fortsätter planera tillsammans, men han kan inte riktigt ge upp sex.
    Den som raggat på mig i två år nu säger att han har jättebra sex med sin fru men det gör inte att han inte vill ha sex med andra också.
Svar på tråden Ni som är otrogna