• Anonym (Tankar på kvällen)

Vuxna syskon stor ålderskillnad

Ni med stor ålderskillnad till syskon, umgås ni mycket och har en nära relation till varandra?

• Svar på tråden Vuxna syskon stor ålderskillnad
  • Anonym (Elisa)

Nej, tyvärr inte. Jag är yngst, 7-12-14 år,äldre syskon.

• Anonym (Petronella)

Jag svarar för en släkting. 11 års skillnad. Bra och nära kontakt. De är pensionärer båda två nu. 

• Anonym (Jaha)

Får väl svara för mina barn med två olika mammor.
    Hon hade tre barn och jag ett innan det kom en "sladdis"
    Dottern är 10 år äldre än lillebror.
    Mitt ex tidigare barn har aldrig visat något större intresse men min dotter och sonen är ..syskon på riktigt. 
    Dottern har kille, är gift men de umgås så ofta de kan. Han bjuder in , sig själv på middag, de lagar mat tillsammans o.s.v
    Nu ligger han i lumpen så de träffas inte så ofta (flickvän prioriteras över syrran)
    Jag är så tacksam över deras relation, de tar verkligen hand om varandra.

• Anonym (Frida)

Vi är fyra helsyskon och vi är födda 82,84,91,94. Jag är äldst.
    På ett sätt var vi ju på samma nivå och vuxna så snart alla flyttat hemifrån.
    Samtidigt är vi så sjukt olika. Jag har mest kontakt med hon född 84 pga vi alltid varit tajtast. Och sen kommer jag bra överens med hon född 91 för vi är väldigt lika som personer. Hon som är född 94 fick barn samtidigt som jag (jag fick mitt sista, hon sitt första) vilket var jättekul för vi var föräldralediga, hade playdates osv. Men vi är sjukt olika så "vänner" är vi inte direkt och vi är inte förtroliga.

• Anonym (två barns mamma)

Jag har jättebra kontakt med mina storasyskon, halvsyskon fast vi säger inte halvsyskon utan bara syskon. 15 år och 17 år äldre.
    Jag brukade vara barnvakt åt mina syskonbarn när jag var tonåring så har även jättebra kontakt med mina syskonbarn.
    Sen har mina syskon hjälpt mig med mina barn och även kusinerna även fast dom också då är mycket äldre än mina barn.

• burleskburkläsk

Har inga syskon själv men en kompis sade till mig (jag var 20 han var 18) att hans bror skulle komma till honom på eftermiddagen.
    Jag hade ingen aning att han hade syskon och frågade varför han inget sagt.
    Hans bror var 40, jag träffade honom en gång, trist och grå, så olika, hans bror kändes som 80+.

Svar på tråden Vuxna syskon stor ålderskillnad