Är upptagna män mer attraktiva?
En sak som jag noterat samt funderat över under senare tid är den mängd "uppmärksamhet" jag känner att jag får varje gång jag rör mig i utelivet utan att jag själv på något sätt aviserar att jag är ute efter något.
Jag är gift, har familj och har efter många småbarnsår av näst intill obefintlig närvaro i utelivet återigen börjat vistas ute en del. Till stor del pga förändrade relationer för mina kompisar där skilsmässor osv börjat härja. Det är kul att vara ute ibland, man träffar nya människor och får känna lite av den där pulsen som i yngre år var en stor del av ens liv.
Det jag däremot inte riktigt hade väntat mig var all den uppmärksamhet jag verkar dra till mig när jag är ute, mycket mer än vad jag vill minnas att jag fick då man var singel och faktiskt sökte efter denna uppmärksamhet. Hade nästan förväntningen att man skulle anses som den där ?slemmiga gubben i hörnet? när man var ute, i verkligheten känns det nästan tvärtom. Nu är man bara "där" och då kommer både blickar och närmanden gång på gång utan att man gör något. Det kommer från tjejer i alla åldrar. Speciellt i lägen där man mer eller mindre är helt passiv dessutom. Bara för att dra några exempel:
-Sitter vid ett bord och pratar med mina kompisar på ett uteställe, en kille kommer fram till mig och säger att hans tjejkompis vill att jag ska gå fram till henne och ragga. Hade inte lagt märke alls till henne innan, inga blickar som mötts eller liknande.
-På bussen på väg hem från krogen. Blir uppraggad av en skitsnygg 25-åring jag aldrig träffat tidigare, hon tog 100% av kontakten. Förklarade att jag är gift och i princip hade kunnat varit hennes farsa, hon verkar inte bry sig om det. Efter lite samtalande under resan skiljs vi åt när vi kommer fram, gick av på samma busshållplats.
Jag ser inget speciellt ut heller. Jag är visserligen lång och har eventuellt stått emot tidens tand bättre än många av mina jämnåriga. Tränar regelbundet och rent kroppsligt ser jag väl ut som jag gjorde när jag var 25 ungefär. I övrigt är man knappast någon modeikon, klär mig ungefär som folk i min ålder gör osv. Kan dock tänka mig att jag klättrat en del på rankingen inom ?min ålderskategori? pga ovan, men jag är ju fortfarande äldre och gaggigare än dom snygga, välpumpade 25-åringarna.
Vad beror det här på? Är man mer attraktiv nu när man inte ?jagar? något eller någon? Är det en åldersgrej? Jag bär ring, folk ser att jag är gift. Hade man haft detta ?flow? när man var singel för många år sen man levt i himmelriket. 🙂