• gravid 21åring

Förkalkning i livmoder????

Va hos gynläkaren i dag för andra gången för min utredning efter 3 missfall och där var inget fel via blodproverna...men hongjorde ett vul där hon spruta in koksaltlösning samtidigt för att se bätre och tyckte det såg ut som förkalkning i livmodern...vad innebär det och går det att göra nått åt...någon som vet...glömde nämligen att fråga för jag hade så ont efteråt och var nästan borta.

• Svar på tråden Förkalkning i livmoder????
  • gravid 21åring

Ingen som har varit med om det??

• sommarbris

vet tyvärr inte vad det är fär någonting, men försök ringa till dem och fråga så att du får det förklarat för dig.

• gravid 21åring

Mmm det kanske jag får göra...

• fru smultron

Hej
    Jag går själv på utredning pga upprepade MF( se min sida om du vill) jag var på samma undersökning som du i februari, då de såg någon förändring i livmodern som de inte riktigt visste vad de var, rester från missfallen som blivit förkalkade var en sak dem trodde det kunde vara.
    Jag blev uppsatt för en hysteroskopi, då man går in med en liten kamra i livmodern för att se hur slemmhinnan ser ut, detta gjordes i narkos. Det dem hittade skrapades bort och skickades på analys
    Sa din dr något om hur de skulle gå vidare med det dom hittat. Låter som om undersökningen jag gjorde borde vara aktuell även för dig.

Hör av dig om du undrar över något.
    Lycka till och många kramar från mig!!!!

• gravid 21åring

Hur lång tid tog det innan du fick tid för att göra en hysteroskopi gick det snabbt eller du fick vänta flera veckor??? Ska det gå bra nu eller vad sa din läkare..var det det som gjore att du fick missfall eller och att det ska gå bra nu med din kommande graviditet??

Svar på tråden Förkalkning i livmoder????