• Anonym (Hur?)

Tystnadsbehandling

Tjena

Jo det är så att min fästmö nu är så jävla arg och bitter på mig sen igår efter jobbet. Anledning:

Under tiden jag arbetade så bestämde sig Hon för att låna en hund. Hon meddelade detta men jag har aldrig träffat denna hunden innan och vet inte alls hur den är och betersig. Jag är också otroligt ovan med hundar och lite rädd för dom. Innan jag kom hem så ringde jag henne för att kolla men inget svar. Ringde igen inget svar. Så jag gjorde som jag är van vid med hundar. Knacka lite försiktigt och låta personen ha lite koll på hunden så den inte bara springer fram och kanske springer ut. Som jag blitt lärd att de kan göra.

Då börjar hunden skälla vilket jag tänkte att den skulle. Och efter en stund gick jag in och då hör jag att även min sambo skäller som fan. Skäller på mig för att jag knacka och skrämmer hunden. Säger att jag är dum i huvudet och borde veta att jag inte ska göra så utan bara gå in. Jag försöker förklara att jag trode att den kanske skulle smita då. Vilket jag blev kallad idiot för och massa andra namn. Försöker berätta att det är så jag vet att man ska göra. M.m. Men hon bara skäller och gormar. Och då får jag nog och ryter till tillbaka. Säger inget elakt utan förklarar varför jag gjorde som jag gjorde ilsket och i en hög ton. Vi höll på ett tag, fram och tillbaka. Sen när vi var klara så satte vi oss i var sin sida av soffan. Hon satte sig med hunden. Och hon har inte pratat med mig sen dess. 

Ja jag ville väll främst skriva av mig. Men fan hur ska jag veta vad jag ska göra just då. Hon svara ju inte heller för att kunna förklara. Som hon också blev arg för att jag inte ringt. Sen när jag sa och hon kolla sa hon att jag borde ringt flera gånger i så fall. Nej det suger bara. Barnsligt 

• Svar på tråden Tystnadsbehandling
  • Anonym (Fullt normalt)

Du har valt att vara tillsammans med en kvinna, med denna kvinna.
    Det beteende du beskriver är inte särskilt ovanligt.
    För de flesta män är det bara att tugga i sig.

För det första beslutade hon själv ensidigt att låna en hund, utan att ens låta dig delta i beslutet.
    Inte särskilt ovanligt...
    Sedan fortsätter det på samma sätt. Inte heller särskilt ovanligt...

Har du koll på vart hon befinner sig i sin menscykel? Det kan vara en av få saker som kan hjälpa en man att förstå åtminstone någon liten del av kvinnors beteende. 

Annars är det väl bara acceptera, du kommer gå genom livet utan att någonsin kunna förstå denna kvinna, och utan att förstå kvinnor rent generellt.
    Du kommer aldrig kunna förstå hur det kan vara möjligt att alla problem beror på dig, oavsett om det är dina eller hennes problem. De beror på dig.
    Du kommer aldrig kunna förstå varför alla problem i världen beror på män generellt. 

Det är bara att tugga i sig, om man vill vara tillsammans med en kvinna och om man har en förhoppning av att få chansen att ligga ibland, d v s om hon möjligen anser sig själv befinna sig i rätt period i sin menscykel... 

• Anonym (stört)

Är hon alltid så barnslig? Gör slut.

• Dexter dot com

Så hon tycker att knacka på dörren skrämmer hunden men att skrika inte skrämmer hunden? 

• NinniQX

Det är din sambo som är barnslig. Sen att stå och skrika gör det inte bättre framför hunden. 

• Anonym (Anna)

Rid ut stormen, fortsätt med tystnaden även efter att hon försöker prata med dig igen och meddela sen efter någon dag att så här kommer du att göra varje gång hon kör silent treatment.

Enda sättet att få stopp på den ovanan är att visa att det kommer med ett högt pris, om man väljer tystnad istället för att prata så får man mer tystnad än man vill ha. Ge inte efter bara för att det är obehagligt, här måste det till en konsekvens för annars kommer det att hända igen.

Svar på tråden Tystnadsbehandling