Passivt aggressiv sambo.
Hej, Jag vill inleda med att jag älskar min sambo över allt annat på jorden men just nu så vet jag inte riktigt hur jag skall hantera detta.
Hon är alltid sur och har kort tonläge och jag upplever det som passivt aggresivitet.
det har varit så sedan dagen hon blev sjukskriven från sitt förra jobb.
Exempel: vi hade planerat en trevlig tripp till annan stad. Vi hade planerat in aktiviteter som båda tycker om och något som passade henne samt passade mig. Det slutade såklart med att vi körde hem innan min aktivitet hade börjat då hon vart trött.
En annan gång var när vi skulle kolla på hus. Jag har ett sätt att visualisera ideér i mitt huvud medans hon inte kan se mer än det hon fysiskt ser.
Jag ville kolla på hus som hade en plan med källare. inga av dessa hus "passade" enligt henne men köpet föll på ett hus som behövde extremt mycket kärlek som hon valde ut och själv la budet på.
Sagt och gjort vi köpte huset och skulle börja med renovering, kort därefter gick svärmor bort plötsligt och hon blev sjuksriven på nytt.
Då tog renoveringen alldeles för lång tid ( Kök,vardagsrum, uppfart) tog sammanlagt 78 dagar. Jag jobbade på mitt jobb 7-16 och i huset mellan 17-22.
Katterna skällde hon ut för minsta lilla och så fort jag tog upp det så vart det ursäkter på ursäkter.
Nu senast så är det som att varje gång jag ringer så känns det som att hon är passivt aggressiv mot mig. jag frågade om vi behövde köpa hem något och fick till svar "Nej!, eller bara om du själv vill ha något.
Ärligt talat så känner jag mig uttömd och jag orkar fan inte bara ha denna negativa attityd matad dag in och dag ut.
Jag kan förstå att man mår dåligt med det som vi upplevt de senaste 3 åren men hon inser inte det själv och vägrar gå till en samtalsterapeut.