MammaTillDansband skrev 2025-02-20 12:40:30 följande:
Nej, jag vet att det här inte är till någon som helst hjälp, men vad är det där för Kalle Anka-utbildning egentligen? Uppenbarligen har Xpectum använt exakt samma examinerande uppgifter i sin kurs i flera år, uppgifterna är spridda överallt, till exempel här på Familjeliv. Vad är vitsen? Är det någon som lär sig något, eller kopierar alla svaren av varandra?
Får man ens något jobb när man kommer till en arbetsgivare och viftar med ett intyg från Xpectum?
Kollade deras hemsida, det kostar alltså 17 900 kronor plus moms för att bli certifierad redovisningsekonom på distans?! Är folk medvetna om att alla svenska universitet och högskolor också har distansutbildningar - som är helt gratis?
Tips från coachen: Bokför 17 900 kr på Kontot 4999 Onödiga utgifter och 4 475 kr på kontot 2649 Bortslösad ingående moms.
Hej! Om jag visste att utbildningen var så här upplagd så skulle jag kanske valt en annan skola hahah men grejen är att man förstår teorin, fast filen som de gav oss för uppgiften är väldigt förvirrande, och när man ber om hjälp så får man "kolla igenom teori igen", jag antar att det är därför som många vänder sig för extern hjälp efter så många försök att lösa den själva.
När jag kollade vilka utbildningar som finns där ute, så krävde alla fria distans utbildningar att man ska kunna närvara på distans under en viss tid (iaf de jag hittade). En fördel med distans utbildningar som är betalande är att man kan gå igenom de under vilket tid som helst = alltså går att kombinera med jobb. Allas livssituation är olika, och alla har sina anledningar till sina val. Men här sitter jag och försöker göra klar utbildningen, för jag vill så gärna byta banan