Vad händer om man lyfter tungt efter kejsarsnitt?
Det här var mitt tredje snitt (2,5 veckor sen) men första gången det är riktigt svårt att inte lyfta för tungt , har en extremt trotsig 3-åring. När jag gjorde första snittet (andra barnet) skulle min äldsta fylla 10 och när jag gjorde andra skulle de äldre fylla 6 och 16 (hon är nyss utflyttad nu) så jag behövde inte lyfta någon.
Jag har inte direkt lyft 3-åringen men nästan, t.ex hjälpt honom klättra upp och ner i vagnen, dragit upp honom när han har lagt sig på golvet eller marken och idag lutade han sig bakåt från en pall när jag höll i honom, var tvungen att hålla emot för att han inte skulle ramla baklänges och det gjorde rejält ont i ena sidan på såret.
Han kan vara hos farmor ibland och pappan kan hjälpa till när han är här men han jobbar ju så jag behöver vara själv med honom en hel del. Han går på förskola de flesta dagarna men jag måste ju lämna och hämta.
Är det någon som vet vad som kan hända om man lyfter tungt eller anstränger sig för mycket? Och märker man om något har hänt?