Vid vilken ålder är det vanligt att barn börjar fundera på sexualitet?
Min 7 åring hade sökt på Google bla hur en snippa/snopp ser ut, hur en rumpa ser ut, hur en snygg rumpa ser ut, hur blabla ser ut naken.
Hur vanligt är det i denna ålder?
Min 7 åring hade sökt på Google bla hur en snippa/snopp ser ut, hur en rumpa ser ut, hur en snygg rumpa ser ut, hur blabla ser ut naken.
Helt normalt. Dags för en prenumeration på KP eller en bra bok på ämnet.
Vanlig nyfikenhet skulle jag säga att det är. Sen kanske pinsamt att ens förälder fick veta att han/hon råkade upptäcka det. Men aja sånt som händer.
Och varför har hen en tillgång till surfplatta-Internet på den här ålder? Du skapar problemet själv. Inte duktigt alls.
OBS mitt 7årig barn ju redan vet hur de ser ut, och inte från Internet, men från barnböcker om anatomi.
Och varför har hen en tillgång till surfplatta-Internet på den här ålder? Du skapar problemet själv. Inte duktigt alls.
Googlingarna är nog inte jättekonstiga, men olämpliga med tanke på vad sökresultaten kan bli.
Ändra inställningar på Google safe search. Annars är det jättevanligt att de blir nyfikna och googlar efter vad som helst.