• Anonym (F)

Han vägrar bryta med kk

Vi har dejtat länge, nu blivit tillsammans, världens bösta relation. Men han vägrar bryta med sin kk. Han har skrivit med henne i smyg och vägrat erkänna detta. Senare hette det att hon är en nära vän. Han umgås med henne en gång i veckan i smyg. Detta slutade när jag konfronterade honom. I helgen träffades de ute av en slump. Han vägrar sluta prata med henne men har sagt att han kan begränsa detta till en gång i veckan och ses max en gång i månaden. De har känt varandra sedan många år. Kan jag hindra detta och vore det rätt av mig? Litar ändå på honom såpass mycket att han måste kunna umgås med en vän av motsatt kön men har ändå en gnagande känsla när han skriver med henne denna stund i veckan. Är så jäkla trött på henne. 

• Svar på tråden Han vägrar bryta med kk
  • Anonym (Anna)

Antingen låter du honom träffa henne eller så känns det inte bra och då får du välja omdömen vill vara kvar ändå

• Anonym (F)
    Anonym (Anna) skrev 2025-02-18 18:34:22 följande:

Antingen låter du honom träffa henne eller så känns det inte bra och då får du välja omdömen vill vara kvar ändå

Men är det rimligt 
  • Virriga Vera
    Anonym (F) skrev 2025-02-18 18:29:30 följande:
    Han vägrar bryta med kk

Vi har dejtat länge, nu blivit tillsammans, världens bösta relation. Men han vägrar bryta med sin kk. Han har skrivit med henne i smyg och vägrat erkänna detta. Senare hette det att hon är en nära vän. Han umgås med henne en gång i veckan i smyg. Detta slutade när jag konfronterade honom. I helgen träffades de ute av en slump. Han vägrar sluta prata med henne men har sagt att han kan begränsa detta till en gång i veckan och ses max en gång i månaden. De har känt varandra sedan många år. Kan jag hindra detta och vore det rätt av mig? Litar ändå på honom såpass mycket att han måste kunna umgås med en vän av motsatt kön men har ändå en gnagande känsla när han skriver med henne denna stund i veckan. Är så jäkla trött på henne. 

Världens bästa relation? Trött på henne? Jag hade ju blivit trött på honom och gjort slut omgående.
  • Anonym (NEVER!)

Vilken smart kille. Ha världens bästa förhållande med dig och sen ombytligt sex en gång i månaden.

Om han inte kan bryta med henne. Är inte hennes sex viktigare än du då?
    Fast så klart bäst att ha båda samtidigt?

• Fjäril kär

Han har inte en kk. Han är otrogen! 

Detta är INTE en bra relation. 

Varför är hans känslor viktigare än dina?  

• Anonym (F)
    Anonym (NEVER!) skrev 2025-02-18 18:48:06 följande:

Vilken smart kille. Ha världens bästa förhållande med dig och sen ombytligt sex en gång i månaden.

Om han inte kan bryta med henne. Är inte hennes sex viktigare än du då?
    Fast så klart bäst att ha båda samtidigt?

Jag hade en lång konversation med honom kring detta. Eller ja inte en. Han garanterar mig att de gått till gymmet och på krogen och ingenting annat, har en känsla att han inte ljuger kring det. Der som också lugnade mig var att vi två inledde en seriös relation snabbt. Och då hade de en sådan relation, han hade kunnat välja henne. Han berättar att hon haft intresse för honom tidigare men nu har de kommit fram till att de värdesätter sin vänskap. Jag vill inte sätta stopp för det såklart, känns väldigt hemskt, är inte svartsjuk av mig. Men samtidigt känns det så obekvämt med just henne.
  • Anonym (F)
    Fjäril kär skrev 2025-02-18 18:56:11 följande:

Han har inte en kk. Han är otrogen! 

Detta är INTE en bra relation. 

Varför är hans känslor viktigare än dina?  

Men hur kan du dra den slutsatsen utan att känna dem? Nej alltså inte så om man inte kan samsas men vet inte om jag har rätten på min sida att tvinga honom att avsluta? Han blev otroligt stressad när jag bad honom om det och sedan helt knäckt och sa att han är seriös med mig men verkligen inte vill förlora henne ur sitt liv. Om de faktiskt bara är vänner vore det ju hemskt. Litar inte på henne dock, hon är verkligen på honom och det irriterar mig för hon vet att vi är tillsammans. Väldigt respektlöst 
  • Anonym (Helena)
    Anonym (F) skrev 2025-02-18 18:56:42 följande:
    Jag hade en lång konversation med honom kring detta. Eller ja inte en. Han garanterar mig att de gått till gymmet och på krogen och ingenting annat, har en känsla att han inte ljuger kring det. Der som också lugnade mig var att vi två inledde en seriös relation snabbt. Och då hade de en sådan relation, han hade kunnat välja henne. Han berättar att hon haft intresse för honom tidigare men nu har de kommit fram till att de värdesätter sin vänskap. Jag vill inte sätta stopp för det såklart, känns väldigt hemskt, är inte svartsjuk av mig. Men samtidigt känns det så obekvämt med just henne.
    Inte en chans att jag hade godtagit det där.

Kvinnlig kompis, absolut. Umgås med kk, aldrig i livet.
  • Tecum

Han kan väl få prata med henne då och då, men inte träffas på tu man hand. Både han och hon borde inse att det är olämpligt. Och är han så bra som du skriver ska han gå dig till mötes i detta. Ditt mående är lika viktigt som deras.

Svar på tråden Han vägrar bryta med kk