• Anonym (P)

Han vill inte att jag träffar henne

Min exman vill inte att jag träffar hans flickvän, den människa mina barn har i sitt liv halva tiden. Hon vill enligt barnen träffa mig, men han säger nej.

Någon som varit i liknande sits? Hur hanterade ni det?

• Svar på tråden Han vill inte att jag träffar henne
  • Tukt

Frågan är ju varför du envisas med att träffa henne? Det för ju inte mycket till, om det gäller samarbete. För det har du ju med pappan
    Låter mer som du är nyfiken. För vad ska du ha den information du tillskansar dig?
    Det ideala läget är såklart att man har en bra relation med både pappa och den nya. Men man får nog respektera att han inte vill.

• Anonym (P)
    Tukt skrev 2025-02-18 17:20:12 följande:

Frågan är ju varför du envisas med att träffa henne? Det för ju inte mycket till, om det gäller samarbete. För det har du ju med pappan
    Låter mer som du är nyfiken. För vad ska du ha den information du tillskansar dig?
    Det ideala läget är såklart att man har en bra relation med både pappa och den nya. Men man får nog respektera att han inte vill.

För att jag helt enkelt vill få bilda mig en uppfattning om vem som spenderar så mycket tid med mina barn. Jag ska inte "tillskansa" mig någon information. Exet är en elak människa, så han är nog snarare rädd att jag ska berätta något han inte vill att hon ska veta.

Varför ska hans åsikt vägra tyngre än hennes? Jag har respekterat det när jag trodde hon inte ville träffa mig, men nu visar det ju sig att det är han som säger nej och tydligen påstår att jag inte vill.
  • Anonym (T)

Var med om samma, då visade det sig att han fortfarande inte var över barnens mamma tyvärr. 

• Anonym

Ha tålamod
    Det kanske ändras längre fram

• Anonym (T)

Jag menar han är väl ingen diktator, ni kan träffas ändå 

• Anonym (bara fixa)

Det är väl bara att ni två stämmer träff oberoende av honom? En fika på stan eller något. Bara kolla upp hennes telefonnummer eller facebook eller vad hon nu ka ha. Jobbtelefon om han övervakar hennes privata.

• Tukt
    Anonym (P) skrev 2025-02-18 17:24:37 följande:
    För att jag helt enkelt vill få bilda mig en uppfattning om vem som spenderar så mycket tid med mina barn. Jag ska inte "tillskansa" mig någon information. Exet är en elak människa, så han är nog snarare rädd att jag ska berätta något han inte vill att hon ska veta.

Varför ska hans åsikt vägra tyngre än hennes? Jag har respekterat det när jag trodde hon inte ville träffa mig, men nu visar det ju sig att det är han som säger nej och tydligen påstår att jag inte vill.
    Men varför ska du bilda dig en uppfattning? Om det är så att hon inte är snäll mot barnen, så är det ju ändå inte något du kommer märka av att du träffar henne. O
    Håller med "Anonym" ovan. Ge det tid så får du se om det kan ske naturlig väg. Men i nuläget så riskerar det bara eskalera friktionen mellan dig och ditt ex. Fokusera på vad du vill och kan göra som mamma i stället.
    .
  • Anonym (T)
    Tukt skrev 2025-02-18 17:39:30 följande:
    Men varför ska du bilda dig en uppfattning? Om det är så att hon inte är snäll mot barnen, så är det ju ändå inte något du kommer märka av att du träffar henne. O
    Håller med "Anonym" ovan. Ge det tid så får du se om det kan ske naturlig väg. Men i nuläget så riskerar det bara eskalera friktionen mellan dig och ditt ex. Fokusera på vad du vill och kan göra som mamma i stället.
    .
    Näe så funkar det inte i praktiken 
  • Anonym (A)
    Tukt skrev 2025-02-18 17:20:12 följande:

Varför ska han bestämma över två andra som vill träffas?

Ge mig en riktig bra anledning till det.
  • Anonym (Linda)

Gissar att det finns saker han inte vill att ni ska prata om/dela med er av? Gissar att han är en pissig person. Förlåt min cynism, men jag lägger in det här som en motvikt till inlägget om att TS skulle "tillskansa sig information"... Suck...

Han verkar nojig att det ska komma fram hur han har behandlat dig (och kanske henne). Han har antagligen dragit nån rövarhistoria om hur han är offret...

Svar på tråden Han vill inte att jag träffar henne