• Anonym (TS)

Mens 17 dagar efter förlossning?

Eller avslag som har kommit tillbaks? Fick barn med akut snitt för 17 dagar sen. Det dröjde tills fjärde dygnet innan mjölken rann till ordentligt och dottern var stor så hon behövde få ersättning på BB (men jag ammade också). Sen när jag kom hem 4 dagar efter hon föddes hade jag mycket mjölk och hon fick bara ersättning två gånger. Från att hon var en vecka gammal har jag inte gett någon ersättning alls utan bara ammat. 

Jag slutade blöda bara efter lite mer än en vecka men idag blöder jag igen. Har känt lite nästan som mensvärk eller ägglossningssmärtor under dagen. Men det borde väl ändå inte kunna vara mens så tidigt? Då skulle jag alltså haft ägglossning tre dagar efter förlossningen? Kan avslaget vara borta i en vecka och komma tillbaks ? Eller är det något som är fel då? Vet att min livmoder sprack upp lite under snittet när de tog ut barnet. 

Det här är mitt fjärde barn och tredje snitt. Efter första barnet kom mensen tillbaks först efter 8-9 månader och med andra och tredje tog det ca 3 månader trots helamning (tredje fick också ersättning på BB sen ammade jag helt). Men kan inte minnas hur det var med avslaget efteråt med något av barnen, hur länge jag blödde och så. 

Någon som har varit med om liknande? Eller vet mer? 

• Svar på tråden Mens 17 dagar efter förlossning?
  • Anonym (TS)

Borde jag ringa 1177 eller gyn? 

Svar på tråden Mens 17 dagar efter förlossning?