Vad tror ni, missfall på gång eller lever hoppet?
Hej, jag och min man har försökt skaffa nr 3 i många månader. Vi känner lite stress i och med att jag fyller 43 i år - det känns som nu eller aldrig helt enkelt. I alla fall har vi inte råd att inte försöka, utan har kört på med ÄL-tester och kalendersex i snart ett år. Har börjat kännas kört. Men nu verkar det ÄNTLIGEN ha tagit, dock är jag lite orolig eftersom jag blödit. Vill gärna höra era tankar och erfarneheter.
Den här gången var blödningen dels kortare och dels mycket mindre - mer som innan sonen kom. Jag började blöda tidigare än beräknat, redan dag 10 efter ÄL och dag 1 var sparsam, dag 2 som "vanlig mens" innan barn (glömde byta tampong i tid och blödde ändå inte igenom, det var dock en plustampong och den var mättad när jag tog ut den). Dag 3 var det sparsamt igen, ej mättade normala tamponger och dag endast 4-5 bruna flytningar, trosskydd räckte. Brukar blöda uppåt 7 dagar nu för tiden varav 1-2 dagar som en gris.
Jag har ont i magen nästan hela tiden, men känns med som gaser än något annat. Ibland molvärk, och ryggvärk - men det kan man ju ha när livmodern växer. Blöder ingenting längre. Började med progesteron (Crinone) samma dag jag plussade efter rekommendation från gyn.
I och med att jag blödde så lite och kortare än vanligt lever hoppet än. Jag ska testa mig igenom om 14 dagar, men det är ju ren PINA att vänta. Vad tror ni som läser detta? Jag har inte ömma bröst, känner mig trött, kanske lite tröttare än vanligt men svårt att veta ? är ju mitt i småbarnsåren, så trötthet är lite av ett normalläge ;) Jag har lite huvudvärk till och från. Inget illamående - men har aldrig haft det vid tidigare graviditeter heller så det säger ju egentligen inte så mycket.
Om jag testar mig i morgon och ett "vanligt" gravtest (alltså inte testa-tidigt) visar att jag är gravid - hade er oro släppt lite då? Borde strecket vara ännu tydligare? Det var inte superstarkt i söndags den 16 feb. Testade igen igår, måndag den 17 feb. Då visade det fortfarande att jag var gravid.
Kan jag ha otur och vara med om en MA? Då plussar man trots missfall va?