Man som aldrig tar barnen på natten
Hej!
Behöver ventilera.
Min man och jag har varit tillsammans 10+ år.
vi har tre barn.
Han aldrig velat ta barnen på natten eller morgonen. Det blir alltid diskussion och ovänner på morgonen.
Detta är under bebis tiden mest såklart, de större klarar sig själva nu men varit samma resa under alla tre barnen.
Nu är barn nummer tre 5 månader. Mannen har tagit kanske 1-2 uppvak sammanlagt.
Hans ständiga ursäkt är: jag jobbar skift, dvs dag, natt, kväll. Och då måste han ju sova. Alla barnen har varit ganska krävande på natten, speciellt nummer tre nu. Allt ifrån 2-5 uppvak på natten. Förra veckan jobbade han natt och jag var själv med barnen då såklart. Bebisen vaknade varannan timme varje natt hela veckan. Denna natten sov bebisen till 00, vakna åt sen sov till 03, vakna åt sen ville gå upp 06. Säger till min man snälla kan du ha bebisen för jag har inte sovit på hela veckan och vill ha en morgon på helgen jag kan sova för snart är det veckodag igen och då vet jag de blir jag som måste upp på morgonen då ?han ska ju jobba kväll 14-22 så då måste han ju sova på morgonen?.
Men som alltid så hör jag: jag jobbar ju, jag kan inte vända på dygnet hej vilt! Då måste jag sova till 11.30 idag.
men jag då? Som inte sover mer än 2-3h per natt vissa veckor? De skiter han i, bara han får sova. Så ja, jag är uppe och han sover som alltid (kl är nu 07.48)
Hur har ni andra gjort med män som jobbar skift? har de aldrig tagit barnen för de jobbar skift? För de måste sova? Hur klarar ni er då tjejer? Hur överlever ni sömnbristen? Vet ju det är ett år nu av sömnbrist men är så ledsen att han aldrig kan ta ansvar för sina barn som han själv ville ha.
tips? Pepp! Jag går under snart.
hoppas någon förstår mitt röriga inlägg!