Anonym (Orolig mamma) skrev 2025-02-15 23:18:53 följande:
Förstör ett barn till relation?
Jag är så förvirrad.
Jag är mot alla odds gravid, vecka 13.
Har ett barn som snart fyller 11 år.
Har varit med min sambo i 13 år, han är pappan till både 11åringen och barnet i magen.
Vi har varit osäkra på om vi ska behålla eller inte, och för att vara ärlig så är jag fortfarande osäker...
Även fast vårt barn nu vet om det..
Jag vill ha ert ärliga svar - Har relationen med er partner försämrats genom att skaffa en till? Jag är sååå rädd att det skulle bli sämre mellan oss på något vis. Att vi skulle komma längre ifrån varandra eller så..
Under alla år har vi ständigt mött på olika motgångar, men klarat oss igenom det..
Vill inte att det ska bli sämre 😥
Snälla, jag behöver er hjälp...
När man är gravid så tycker jag man ifrågasätter relationen på allvar, och är ärlig mot sig själv. Det man kunde vifta bort, det som skavde lite, innan man fick barn, är nu glasklart framför en.
Det du känner nu är tvivel som du troligen hade redan innan i er relation. Dvs ni har haft många motgångar och nu undrar du om ni står pall för en till.
Ett barn kan förlora många känslor, det kan vara något som gör att man blir ärlig mot sig själv, men man ska också se det som en fin chans och möjlighet.
Och ett barn anser jag är alltid en blessing, jag tycker du ska behålla. Testa att prata med din man om din oro. Om han inte bemöter dig i den, då kanske det ser lite mörkare ut, men inte säkert. Men tycker ändå du ska behålla barnet, tror du vill ha det.