• enzamfar

Pappa grupp Gbg

Hej

Jag undrar om det finns någon pappagrupp eller bara en mablog grupp här i Göteborg, där vi män kan lära känna nya personer och kanske hitta en ny riktig vän?

Lite om mig själv, är en ensamstående far på 36år till två söner på 16 och 14 år, skild sen några år bak och jag har ett socialt liv och arbetar men då jag fokuserat enbart på familjen tidigare har jag inte byggt upp någon vänskapskrets mer än arbete och idrottsaktivitet, men det är ytliga vänner som jag aldrig umgås med annars.

var kan man vända sig idag för att lära känna nya vänner och kanske hitta en bra vänskap?
  • Svar på tråden Pappa grupp Gbg
  • hmm77

I Göteborg finns flera pappagrupper där du som pappa kan träffa andra föräldrar, dela erfarenheter och få stöd i din föräldraroll. Här är några alternativ:

Pappagrupp hos MÄN Göteborg
    Denna grupp erbjuder fyra träffar där ni diskuterar föräldrarollen, jämställdhet, relationer och barnens behov. Nästa omgång startar torsdag 20 april 2025 kl. 18:00-20:00.

Pejlingar - Flottans Män Göteborg

Pappagrupp (kvällstid) arrangerad av Göteborgs Stad
    För pappor med barn 0?2 år erbjuder Göteborgs Stad en grupp som träffas utan barnen på kvällstid. Tidigare grupper har startat i oktober och träffats under fyra torsdagar kl. 18:30-20:30.

Göteborgs stad: Varuleveranser kvällstid till grundskolor | Martin ...

Pappabarnforum hos Göteborgs Stadsmission
    En mötesplats för pappor och deras barn där ni kan umgås, leka och fika tillsammans. Träffar sker på olika platser i Göteborg, bland annat i Biskopsgården, Angered och Frölunda. Ingen föranmälan krävs, och det är gratis att delta.

Pappabarnforum - Göteborgs stadsmission

Pappagrupp hos Föreningen Vi Som Förlorat Barn (VSFB) Göteborg
    För pappor som har förlorat barn erbjuder VSFB samtalsgrupper en gång i månaden. Träffarna äger rum på Skiljemyntsgatan 12 i Göteborg.

VSFB

Pappapromenader i Mölndal
    Ett initiativ där småbarnspappor träffas för gemensamma promenader varannan söndag. Pappor från hela Göteborgsområdet deltar.

Pappapromenad i Mölndal lockar män till umgänge | SVT Nyheter

För mer information och anmälan rekommenderas att besöka respektive organisations webbplats eller kontakta dem direkt.

Svar på tråden Pappa grupp Gbg