• Anonym (Bigboobs)

Amningsbh i stor storlek. Tips!?

Hur har ni andra storbröstade där ute löst detta med amningsbh?
    jag har 80f/g i normal fall o vågar inte tänka på vad jag har nu? har beställt hem en massa olika bhs men alla är för små, glider ner, ger noll stöd etc
    har ni tips på modeller?

• Svar på tråden Amningsbh i stor storlek. Tips!?
  • EnAnonumius

Du får ju mäta om bysten nu när du har mjölk i den.  Du vet under bysten och "på bysten (där den är som högst.. Mellan skillnaden mellan de två måtten är då kup-storleken. ´

För att få ett bra stöd så satsa på bh som har brett band under bysten och breda axelband.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Bigboobs)
    EnAnonumius skrev 2025-02-15 10:20:25 följande:

Du får ju mäta om bysten nu när du har mjölk i den.  Du vet under bysten och "på bysten (där den är som högst.. Mellan skillnaden mellan de två måtten är då kup-storleken. ´

För att få ett bra stöd så satsa på bh som har brett band under bysten och breda axelband.

Ja jag vet hur man prövar ut en  bh men efterlyste tips om var jag skall hitta? de flesta slutar tillverkas i d-kupa.
  • glassgumman78

Köpte mina på Change.
    Det är ju några år sedan, innan de gick ihop med twilfit men de hade stora storlekar som satt bra....

• EnAnonumius
    Anonym (Bigboobs) skrev 2025-02-15 21:21:25 följande:
    Ja jag vet hur man prövar ut en  bh men efterlyste tips om var jag skall hitta? de flesta slutar tillverkas i d-kupa.
    Om du vet detta..

Kan du då svar på min fråga..
    Varför skriver man då så här?:( citerar)

"har beställt hem en massa olika bhs men alla är för små, glider ner, ger noll stöd etc"

(slut på citat)

Låter ju som någon inte vet hur man får fram rätt storlek.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Pepe

Hejsan!
    Det finns bra amnings-bh från märken som Freya, Elomi, Panache (finns i flera onlinebutiker och en del välsorterade bh-affärer i större städer i Sverige) och Bravissimo (superbra, men behöver beställas från England). Tänk på att det INTE är farligt att använda bygel-bh under amning, så länge den inte är för liten och klämmer på mjölkgångarna... Ett annat tips är att kolla upp polska bh-ar, finns fantastiska från t.ex Ewa Michalak... Hälsningar från en som hade som störst 75KK i storlek vid amning  

• Anonym (Bigboobs)
    glassgumman78 skrev 2025-02-15 22:01:48 följande:

Köpte mina på Change.
    Det är ju några år sedan, innan de gick ihop med twilfit men de hade stora storlekar som satt bra....

Tack! Har prövat men gillade tyvärr inte dem:(
    Pepe skrev 2025-02-18 15:30:06 följande:

Hejsan!
    Det finns bra amnings-bh från märken som Freya, Elomi, Panache (finns i flera onlinebutiker och en del välsorterade bh-affärer i större städer i Sverige) och Bravissimo (superbra, men behöver beställas från England). Tänk på att det INTE är farligt att använda bygel-bh under amning, så länge den inte är för liten och klämmer på mjölkgångarna... Ett annat tips är att kolla upp polska bh-ar, finns fantastiska från t.ex Ewa Michalak... Hälsningar från en som hade som störst 75KK i storlek vid amning  

Tack! Ska kolla in.. jag också kommer långt fram i alfabete.. lite beroende på märke.. bygel är ett måste för att hålla upp denna lilla hylla
  • Anonym (J)

Förra gången jag ammade köpte jag en som var storlek 75I i en underklädesbutik, minns inte vad den heter men ska kolla nästa gång jag går förbi. Tyvärr hittar jag inte BHn nu när jag nyss har fått barn igen. Har 75 G ungefär annars (inte äkta) och större nu när jag ammar. 

Där jag bor finns iallafall flera underklädesbutiker med större storlekar , de är lite dyrare bara. Det är bara typ HM och liknande som bara har upp till D eller E-kupa. 

• Anonym (Bigboobs)
    Anonym (J) skrev 2025-02-22 02:01:41 följande:

Förra gången jag ammade köpte jag en som var storlek 75I i en underklädesbutik, minns inte vad den heter men ska kolla nästa gång jag går förbi. Tyvärr hittar jag inte BHn nu när jag nyss har fått barn igen. Har 75 G ungefär annars (inte äkta) och större nu när jag ammar. 

Där jag bor finns iallafall flera underklädesbutiker med större storlekar , de är lite dyrare bara. Det är bara typ HM och liknande som bara har upp till D eller E-kupa. 

Dessvärre bor jag inte på nått ställe där det finns underklädesaffär utan har hm och lindex att hålla till godo med å då är man hänvisad till nätet. Nu kan jag inte heller förlita mig på mina vanliga märken o storlek vilket gjort detta jobbigt
Svar på tråden Amningsbh i stor storlek. Tips!?