• Anonym (W)

Ingenting känns riktigt värt längre

Jag tycker det är så jobbigt med helger. Grannar festar typ varje helg, och jag är ensam och irriterar mig på musiken.

Har typ ingen att umgås med heller, så ingenting känns värt.
    Försöker komma på något att göra, typ ett fritidsintresse, men allt känns fel. Det är så svårt att lära känna nya människor också... så vad gör man liksom?

De vänner jag har, hör inte av sig... även om jag hör av mig själv.
    Vet inte ens vad jag vill med livet... allt känns fel. 
    Så trött på att bli äldre, men inte liksom... vet vad jag vill med livet. Så uttråkad.

• Svar på tråden Ingenting känns riktigt värt längre
  • Anonym (W)
    Anonym (Lo) skrev 2025-02-14 22:54:26 följande:

Hitta en partner? 

hmm... kanske.
    Vet inte ens om jag vill dejta.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (W) skrev 2025-02-14 23:00:01 följande:
    hmm... kanske.
    Vet inte ens om jag vill dejta.
    Dejting är något du kan göra på helgerna. Om det leder till nått seriöst så får du både någon att umgås med och något att leva för. Varför så anti att träffa någon? 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Lo) skrev 2025-02-14 23:03:12 följande:
    Dejting är något du kan göra på helgerna. Om det leder till nått seriöst så får du både någon att umgås med och något att leva för. Varför så anti att träffa någon? 
    Riktigt jäkla bra svar!
  • Anonym

Försök ge dig ut i olika sammanhang där det finns människor
    Exempel
    Gå med i en förening
    Anmäl dig till någon lättsam kurs på typ Vuxenskolan, studieförbund. Kolla hemsida för utbud
    Gå med i ett politiskt parti, de har jämt aktiviteter
    Börja sjung i församlingens kör

• Anonym (W)
    Anonym (Lo) skrev 2025-02-14 23:03:12 följande:
    För att ingen vill ha någon som mig.
  • Anonym (shanty22)
    Anonym (W) skrev 2025-02-14 23:11:37 följande:
    Vad har du för nuvarande intressen/ hobbies?
  • Anonym (Lo)
    Anonym (W) skrev 2025-02-14 23:11:37 följande:
    Med den inställningen kommer du förbli singel. Man skapar sin egen verklighet. 

Det du borde lägga helgerna på är att jobba mer på ditt eget självförtroende och din självkänsla. Jobba på att bli en bättre version av dig själv. Att investera i dig själv som person är ovärderligt och kommer vara en tillgång resten av livet. 
  • Anonym (W)
    Anonym (Lo) skrev 2025-02-14 23:18:23 följande:
    Med den inställningen kommer du förbli singel. Man skapar sin egen verklighet. 

Det du borde lägga helgerna på är att jobba mer på ditt eget självförtroende och din självkänsla. Jobba på att bli en bättre version av dig själv. Att investera i dig själv som person är ovärderligt och kommer vara en tillgång resten av livet. 
    Jo, jag förstår det... 
    Men hur gör man det då? Hur får man bättre självförtroende?
Svar på tråden Ingenting känns riktigt värt längre