• Anonym (Trött man)

Skiljas eller stanna?

Hej, jag och min fru har varit ett par i 18 år med en son på14. I början var allt bra men under många år har jag upplevt det som om hon inte bryr sig om mig. kommer skriva 3 stora exempel på vad jag känner är helt fel. 

1:
    Jag gick in i väggen för 3,5 år sedan. När jag efter 2 månaders sjukskrivning började jobba 25% så fick jag erbjudande om avgångsvederlag. När jag berättade det för min fru skrek hon att om jag skrev under något så kan jag flytta ut och vänta på skilsmässopapper från henne. 

2:
    Under de senaste 2 åren har hon sagt( vid flertalet gånge) att hon kommer lämna in om skilsmässa när vår son fyller 18. 

3:
    vi har inte haft sex på 13 år. Alla försök har slagits ner. 

jag är inte perfekt eller så. Men detta plus en del andra saker gör att jag mer eller mindre checkat ut från vårt äktenskap. när jag har föreslagit att göra något som vi gjorde tillsammans innan vi fick barn är det löjligt. Under 14 år har vi haft barnvakt 1 gång för att gå på ett Bröllop. När jag gör något med sonen så ringer hon varje halvtimme och undrar när vi är klara. 

Har blivit en grinig gubbe på köpet som har svårt att motivera mig att ta tag i saker. 

• Svar på tråden Skiljas eller stanna?
  • Fjäril kär

Som jag alltid brukar tjata om i såna här trådar...

Varför är hennes känslor viktigare än dina?  

Res dig upp och ta tag i ditt liv. 

• Tecum

Se till att ta tag i ditt liv och ansök om skilsmässa snarast.

• Anonym (Gogo)
    Anonym (Trött man) skrev 2025-02-14 18:46:00 följande:
    Skiljas eller stanna?

Hej, jag och min fru har varit ett par i 18 år med en son på14. I början var allt bra men under många år har jag upplevt det som om hon inte bryr sig om mig. kommer skriva 3 stora exempel på vad jag känner är helt fel. 

1:
    Jag gick in i väggen för 3,5 år sedan. När jag efter 2 månaders sjukskrivning började jobba 25% så fick jag erbjudande om avgångsvederlag. När jag berättade det för min fru skrek hon att om jag skrev under något så kan jag flytta ut och vänta på skilsmässopapper från henne. 

2:
    Under de senaste 2 åren har hon sagt( vid flertalet gånge) att hon kommer lämna in om skilsmässa när vår son fyller 18. 

3:
    vi har inte haft sex på 13 år. Alla försök har slagits ner. 

jag är inte perfekt eller så. Men detta plus en del andra saker gör att jag mer eller mindre checkat ut från vårt äktenskap. när jag har föreslagit att göra något som vi gjorde tillsammans innan vi fick barn är det löjligt. Under 14 år har vi haft barnvakt 1 gång för att gå på ett Bröllop. När jag gör något med sonen så ringer hon varje halvtimme och undrar när vi är klara. 

Har blivit en grinig gubbe på köpet som har svårt att motivera mig att ta tag i saker. 

Du borde ta tag i ditt liv.

Klart hon inte respudig när du inte levererar.

En man blir inte utbränd. 
    En man jobbar på.
    En man är ambitiös.

Så det du borde göra är att växa upp och se om hon går respekten åter 
  • Arnevaktis

Tjo... Icke känd broder

Jag själv jobbar offshore, onshore och maritimt. Driver eget företag hemma.

Jag förstår vad du menar. Min "dam" kan vara världens goaste och bästa... Sen är det en 180 vändning, pga, va som?

Vi har varit tillsammans i 14-15 år (beroende på hennes tidsräkning) och under den tiden har jag allrid vart den som dragit in pengarn, jag har betalat av bilarna, jag har KÖPT bilarna, jag har sett till att vi kan åka på semester.....

Men nu..... Inte värt skit. 

Ledsen Anonym trött man... men de e så de funkar... Du som man är förbrukningsvara.... Antingen dö i krig eller slit ut dig på jobbet.

Kärringen som du trode var din kärliek kommer gå efter Juan eller ABdel med stor halv brun kuk.

Välkommen till verkligehetem

• Anonym (Jåke)

Jag blev lämnad, var ledsen och krisade. Men jag lovar: Jag har hittat en så oerhört mycket mysigare kvinna sen, som jag nu levt med i 27 år. 

Och exet har hittat en man som är händig, han bygger ut sommarstugan och verandan hela tiden. Sånt kan inte jag. 

Gräset kan absolut vara grönare på andra sidan, jag lovar!

Innan man ger sig ut i det okända så är det bara mörker och frågetecken där framme. Man vet vad man har men inte vad man får. Och det man får kan vara så fantastiskt mycket bättre!

• Arnevaktis

Anonym tröt man...

För att köra den femenistiska tjofräsen först... är sy helt säker på att du inte gjort nått fel? Menar,18 år. Låter som lång tid för en person av motsatta kön att samla minus poäng. Du har vart trogen i 18år? Inga "sne steg" eller laydies bu the night" så att säga? Sjukskriven.... dvs, inte lika hög inkomst... hmmm

Hm...

Du är antingen en vek man som inte förtjänar en kvinna och barn i ditt liv.
    Eller så måste du fan ta dig i kragen och göra något med dit liv.

Dom flesta kvinnor, idag eller för 25000 år sedan, "gifte" sig, "bildade" par med den starkaste mannen, på grund av att han kunde skaffa mat för avfödan. Din "fru" han uppenbarligen insett att du INTE är den starkaste. MED DET SAGT - två val -  fortsätt att tycka synd om dig själv och gräv ner dig i ett Socialträsk, eller åtminstone FÖRSÖK att ta dina egna skosnören i hand och försök flyga. Gör nått...

Tro på Dig själv! Om du vill bli......... svergies bästa ICKE abdul kebab pizza makare.... KÖR HÅRT!  Om du vill bli Världens bästa djupdykare... Kör HÅRT..!

TRO PÅ DIG SJÄLV, GÖR DET DU TROR PÅ!

(jag gjorde det för ca 2 år sedan, när er person jag nästan hatade, kort och konsivt förklarade för mig att jag var en alkis. Efter som jag hade noll respekt för fanskapet så skulle jag bevisa motsatsen, vilket blev att han hade helt rätt, på den vägen har jag under två år förändrat mitt liv på mer än 100 sätt) Och det var bara efter att fanskapet inte skulle ha rätt.... Utan jag trode på mig själv.... Om jag kan, som har några poäng över medel i IQ (enligt försvarets IQ test) så kan du....

MvH

///Shit for brain

• Anonym (Kram)

Låter inte som ett bra förhållande alls och som
    kärleken är borta sedan länge. du mår inte bra av detta och blir inte behandlad bra. Kanske dags att inse att detta var över för länge sen och ta och skilja er nu så du får utrymme att må bättre och komma på fötterna på egen hand?

Svar på tråden Skiljas eller stanna?