Skiljas eller stanna?
Hej, jag och min fru har varit ett par i 18 år med en son på14. I början var allt bra men under många år har jag upplevt det som om hon inte bryr sig om mig. kommer skriva 3 stora exempel på vad jag känner är helt fel.
1:
Jag gick in i väggen för 3,5 år sedan. När jag efter 2 månaders sjukskrivning började jobba 25% så fick jag erbjudande om avgångsvederlag. När jag berättade det för min fru skrek hon att om jag skrev under något så kan jag flytta ut och vänta på skilsmässopapper från henne.
2:
Under de senaste 2 åren har hon sagt( vid flertalet gånge) att hon kommer lämna in om skilsmässa när vår son fyller 18.
3:
vi har inte haft sex på 13 år. Alla försök har slagits ner.
jag är inte perfekt eller så. Men detta plus en del andra saker gör att jag mer eller mindre checkat ut från vårt äktenskap. när jag har föreslagit att göra något som vi gjorde tillsammans innan vi fick barn är det löjligt. Under 14 år har vi haft barnvakt 1 gång för att gå på ett Bröllop. När jag gör något med sonen så ringer hon varje halvtimme och undrar när vi är klara.
Har blivit en grinig gubbe på köpet som har svårt att motivera mig att ta tag i saker.