Ensamstående/separerade föräldrar sökes till intervjustudie
Jag letar efter ensamstående/separerade pappor och mammor till en intervjustudie vid Stockholms universitet (intervjun kan genomföras via videosamtal). Jag letar efter föräldrar som:
* Bor med sina barn på deltid eller oftare
* Inte bor med en partner
* Delar ansvaret (juridiskt och/eller praktiskt) med barnets andra förälder, t.ex varannan vecka/växelvis boende, gemensam vårdnad, eller ensam vårdnad med umgänge
* Har minst ett barn mellan 6 och 16 år
Intervjun är anonym och tar ungefär en timme. Totalt kommer cirka 50 föräldrar att intervjuas. Som tack för din medverkan får du en symbolisk gåva (presentkort à 99 kr i matvarubutik).
* Bor med sina barn på deltid eller oftare
* Inte bor med en partner
* Delar ansvaret (juridiskt och/eller praktiskt) med barnets andra förälder, t.ex varannan vecka/växelvis boende, gemensam vårdnad, eller ensam vårdnad med umgänge
* Har minst ett barn mellan 6 och 16 år
Intervjun är anonym och tar ungefär en timme. Totalt kommer cirka 50 föräldrar att intervjuas. Som tack för din medverkan får du en symbolisk gåva (presentkort à 99 kr i matvarubutik).
Jag som genomför alla intervjuer heter Lovisa Backman och är doktorand i sociologi vid Stockholms universitet. I min avhandling undersöker jag hur separerade/ensamstående föräldrar som delar ansvaret för sina barn med den andra föräldern får ihop vardagen. Jag är nyfiken på att höra både om sånt som funkar bra och sånt som skulle kunna bli bättre.
Intresseanmälan/frågor skickas till lovisa.backman@sociology.su.se eller 0703-85 92 17. Inkludera gärna ditt namn, dina barns ålder och var du bor. Jag återkopplar så snart jag kan för att berätta mer och/eller hitta datum, tid och plats för intervjun.
Varmt välkomna att höra av er!