• Anonym (Jobbigt)

Vad gör man i den här sitsen?

Träffat en kille som har det jag söker men jag känner inget... kände inget klick, attraktion osv även om han har resterande jag söker i en partner och väldigt bra att prata med. Men jag kan inte vara med någon jag inte känner något för? Men och andra sidan blir jag rädd att jag kanske inte kommer hitta en sådan kille igen? Jobbig sits... när man väl hittar någon bra så känner jag inget :(

• Svar på tråden Vad gör man i den här sitsen?
  • Anonym (r)

Antagligen för att du har blivit avtrubbad efter år utav hjärntvättning både ifrån media men även vad gäller "preferenser". Så nu har du funnit någon med en massa pengar, fin bil, fint hus o allt, men du tänder fortfarande inte på honom rent fysiskt. 

Däri har du problemet. 

Alltså egentligen tänkte jag först säga att du borde stanna kvar och upptäcka att kärlek även är någonting som kan växa fram och blir det bästa du någonsin kommer vara med om. Och du kommer undra varför du var så trög som trodde på att det alltid måste handla om "kärlek vid första ögonkastet".  

Men samtidigt så tycker jag synd om killen då du inte gillar han egentligen utan endast vill vara med honom för vad han har. 

Så egentligen borde du vara singel några år och arbeta på att få bort hjärntvättningen och få dig en verklig nyanserad bild av hur verkligheten existerar. 

Du lever liksom inte i en film.

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (r) skrev 2025-02-14 03:50:42 följande:

Antagligen för att du har blivit avtrubbad efter år utav hjärntvättning både ifrån media men även vad gäller "preferenser". Så nu har du funnit någon med en massa pengar, fin bil, fint hus o allt, men du tänder fortfarande inte på honom rent fysiskt. 

Däri har du problemet. 

Alltså egentligen tänkte jag först säga att du borde stanna kvar och upptäcka att kärlek även är någonting som kan växa fram och blir det bästa du någonsin kommer vara med om. Och du kommer undra varför du var så trög som trodde på att det alltid måste handla om "kärlek vid första ögonkastet".  

Men samtidigt så tycker jag synd om killen då du inte gillar han egentligen utan endast vill vara med honom för vad han har. 

Så egentligen borde du vara singel några år och arbeta på att få bort hjärntvättningen och få dig en verklig nyanserad bild av hur verkligheten existerar. 

Du lever liksom inte i en film.

Det är inte hjärntvättning. Jag känner inget. Handlar inte om vad han har materiellt utan han är en bra människa osv men jag känner inget, ingen attraktion osv.
    Mitt ex hade mindre materiellt samt var inte lika snäll men var kär i honom.
  • Anonym (r)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2025-02-14 04:08:01 följande:
    Det är inte hjärntvättning. Jag känner inget. Handlar inte om vad han har materiellt utan han är en bra människa osv men jag känner inget, ingen attraktion osv.
    Mitt ex hade mindre materiellt samt var inte lika snäll men var kär i honom.

Skitsnack.

Klart det handlade om det materiella. Det är varje kvinnas dröm ju.

Du ansåg dig förtjäna mer än vad ditt x kunde erbjuda och du satsade på att finna någon med en rejäl plånbok. Men nu upptäckte du att pengar och saker visst inte var allt? Inte ens att den nya killen är snällare än ditt X räckte?

Det kan bara betyda en sak då. Att du jämför han mot ditt x när det kommer till att leka runt i sängen.

Jag tycker du borde vara ärlig mot killen och ge han en ärlig chans att finna någon som faktiskt vill älska honom för hans personlighet samt som tänder på hans fysik och är kompatibel i sängen med. 

Dumt att dra ut på det. Det är endast din oro över att du är osäker på att du kommer finna någon lika snäll och tät snubbe igen som gör att du anser dig osäker. Fast läs vad du skrev till mig precis, så står det klart och tydligt att du INTE är intresserad av honom. 

Så låt inte din (ev) narcissism och framför allt din egoism dra ut på tiden när det kommer till att göra rätt sak för er båda.

• Anonym (Åldersberoende hur du väljer)

Tänk dig att du väljer på 3 olika sätt. Med hjärnan, hjärtat och fiffi. Alla 3 har samma att säga till om. Är du under 30 skall alla tre vara överens, är du över 30 så räcker majoritetsbeslut 2 av 3.

• Anonym (haha)
    Anonym (Åldersberoende hur du väljer) skrev 2025-02-14 06:46:26 följande:

Tänk dig att du väljer på 3 olika sätt. Med hjärnan, hjärtat och fiffi. Alla 3 har samma att säga till om. Är du under 30 skall alla tre vara överens, är du över 30 så räcker majoritetsbeslut 2 av 3.

Haha, herregud vad cyniskt och kul.

Men jag skulle ändra till: är du över 37 och VILL HA BARN så räcker majoritetsbeslut 2 av 3.
  • Anonym (Hedda)

Haha sjukt nog håller jag med och detta har jag insett med ålder. Man blir realist och inser de där stora kärlekarna kommer sällan och ofta är det mycket som saknas ändå när man väl blir jättekär som är viktigare som äldre. Trygghet, ekonomiskt och emotionellt osv. Inte massa toxiska beteenden. Ja det är okej att nöja sig om någon är bra och det känns bra även om det inte är 3 av 3. Men någon typ av attraktion ska man ju känna. 
  • burleskburkläsk

Skitsmart! 😃

Har ingen fiffi men de tre olika sätten köper jag!
  • Anonym (Åldersberoende hur du väljer)
    Anonym (haha) skrev 2025-02-15 13:42:08 följande:
    Haha, herregud vad cyniskt och kul.

Men jag skulle ändra till: är du över 37 och VILL HA BARN så räcker majoritetsbeslut 2 av 3.
    Anonym (Hedda) skrev 2025-02-15 13:59:22 följande:
    Haha sjukt nog håller jag med och detta har jag insett med ålder. Man blir realist och inser de där stora kärlekarna kommer sällan och ofta är det mycket som saknas ändå när man väl blir jättekär som är viktigare som äldre. Trygghet, ekonomiskt och emotionellt osv. Inte massa toxiska beteenden. Ja det är okej att nöja sig om någon är bra och det känns bra även om det inte är 3 av 3. Men någon typ av attraktion ska man ju känna. 
    burleskburkläsk skrev 2025-02-15 15:24:06 följande:
    Skitsmart! 😃

Har ingen fiffi men de tre olika sätten köper jag!

Tack. Tipset är från min farmor så det är inte jag som tänkt ut det tyvärr :)

• burleskburkläsk
    Anonym (Åldersberoende hur du väljer) skrev 2025-02-15 18:08:25 följande:
    Anonym (Hedda) skrev 2025-02-15 13:59:22 följande:

Tack. Tipset är från min farmor så det är inte jag som tänkt ut det tyvärr :)

Åh kul, smart Farmor och du också för den delen som delade med dig! 😉
Svar på tråden Vad gör man i den här sitsen?