Anonym (Jobbigt) skrev 2025-02-14 04:08:01 följande:
Det är inte hjärntvättning. Jag känner inget. Handlar inte om vad han har materiellt utan han är en bra människa osv men jag känner inget, ingen attraktion osv.
Mitt ex hade mindre materiellt samt var inte lika snäll men var kär i honom.
Skitsnack.
Klart det handlade om det materiella. Det är varje kvinnas dröm ju.
Du ansåg dig förtjäna mer än vad ditt x kunde erbjuda och du satsade på att finna någon med en rejäl plånbok. Men nu upptäckte du att pengar och saker visst inte var allt? Inte ens att den nya killen är snällare än ditt X räckte?
Det kan bara betyda en sak då. Att du jämför han mot ditt x när det kommer till att leka runt i sängen.
Jag tycker du borde vara ärlig mot killen och ge han en ärlig chans att finna någon som faktiskt vill älska honom för hans personlighet samt som tänder på hans fysik och är kompatibel i sängen med.
Dumt att dra ut på det. Det är endast din oro över att du är osäker på att du kommer finna någon lika snäll och tät snubbe igen som gör att du anser dig osäker. Fast läs vad du skrev till mig precis, så står det klart och tydligt att du INTE är intresserad av honom.
Så låt inte din (ev) narcissism och framför allt din egoism dra ut på tiden när det kommer till att göra rätt sak för er båda.