Vägrar låta barnet använda samma mobil
Söker efter era tankar kring vad anledning kan vara, så att jag kan försöka förstå ett beslut från en person jag definitivt inte förstår mig på i örvigt.
Skilda sen några år tillbaka, varannan vecka och delad vårdnad. Skilsmässan var brutal och smutsig så vår relation är obefintlig och kommunikaton extremt bristfällig.
Dessvärre dags för vår äldsta, 10 år, att få egen mobil. Bävat för denna dag då jag vet vad som finns för folk därute på internet. Men hon börjar hamna efter socialt i skolan, hamnar utanför konversationer då hon inte är med i gruppchatten med mera.
Tar upp detta med mitt ex och får bekräftat att hon tänkt likadant, men att hon inte kommer acceptera att det är en och samma mobil som vandrar mellan oss utan vi behöver införskaffa en varsin. Jag förstår inte varför. Är inte hela tanken att skaffa mobil för att underlätta för vår äldsta? Ska hon behöva jonglera två olika nummer/kontaktvägar, olika appar samt inte ens kunna ha mobil dagtid på fredagar (vi har överlämning fredagar via skola)? När jag frågar mitt ex varför repeterar hon bara att det inte är något hon kommer gå med på.
Någon som tänker likadant och i så fall varför?