• Anonym (EnsamVuxenMan)

39-åring som aldrig haft partner? Åsikter?

Jag har haft svårt för tjejer i hela mitt liv och alltid varit den eviga singeln. Detta beror på många saker som att jag är lite blyg, ser inte så bra ut och har inte kommit i kontakt med så många tjejer även fast jag försökt med nätdejting till och från i perioder.

Vad tänker ni om män som mig? Skulle ni kunna dejta en kille som aldrig varit på en riktig dejt eller aldrig haft ett förhållande i min ålder? Hur ser ni på det sexuella med en oerfaren man?

• Svar på tråden 39-åring som aldrig haft partner? Åsikter?
  • Anonym (Moa)

Min sambo var 45 när vi träffades. Hade aldrig haft ett förhållande men allt fungerar alldeles utmärkt.

• Anonym (Anna)

Klickar det så klickar det

• Anonym (Sofia)

Jag skulle känna mig exklusiv och utvald om jag blev den första. Oerfarenheten sexuellt skulle inte bekomma mig det minsta. 

• Anonym (Moa)
    Anonym (Sofia) skrev 2025-02-13 10:12:29 följande:

Jag skulle känna mig exklusiv och utvald om jag blev den första. Oerfarenheten sexuellt skulle inte bekomma mig det minsta. 

Håller fullständigt med dig.
  • Anonym (C)

För mig hade oerfarenheten varit oacceptabel men jag representerar inte alla kvinnor. Det finns kvinnor som ser oerfarenhet som ett big no-no och det finns kvinnor som inte har problem med det.

• burleskburkläsk

(Jag är man).

De enda tipsen jag har:

Var dig själv.
    Säg som det är "jag är blyg och ovan" förklara varför det är som det är.

Jag är 100% övertygad att du kan träffa den rätta, får du nej så ge inte upp, det finns fler och alla gillar inte alla...vissa är bättre kompismaterial så kanske blir det en bra vän.

Är du öppen, ärlig, intresserar dig för den hon är och hennes liv samt vill ta med henne ut och hitta på saker som promenader, picknick eller annat...och blir det tyst och känns pinsamt så ställ frågor om henne...om du nu är intresserad såklart.

Kämpa kämpa!

• Anonym (Syster)

Min lillasyster fyller 45 i sommar.
    Hon har aldrig haft någon partner men det har 2 orsaker:
    1. Navelsträngen till mamma sitter kvar.
    2. Hygien  - vad är det? Duscha, byta kläder, använda tandtråd för att ta bort matrester, klippa och tvätta fett stripigt hår är väl ändå ganska onödigt. 

• Anonym (T)

30-årig kvinna här. 
    Jag har ett ointresse, ja till och med äckel  inför romantisk kärlek. Jag vet att det är onormalt. Men vad ska jag göra? Har jag inte också rätt att finnas? 

• Anonym (L)

Jag gillar personer med driv eftersom jag har det själv så jag skulle nog bli lite skeptisk. 

Jag blev brutalt mobbad under hela grundskolan och kämpade mycket socialt ända upp i 20-årsåldern, (misstänker starkt att jag har autistiska drag), men jag har jobbat hårt för att komma över mina problem. 

Jag har gått i KBT i omgångar och utmanat mina rädslor. Det har inte varit lätt men jag har och gör fortfarande framsteg. 

Om du har gjort allt för att förändra ditt liv skulle jag ha en annan förståelse men du verkar ha resignerat och accepterat att du inte ser bra ut (enligt dig själv) och inte kan träffa någon. 

Det är inte attraktivt i mina ögon. Jag bryr mig inte om utseende och sexuella erfarenheter eller om någon är lite udda men jag vill se lite driv och vilja till förändring. 

• Anonym (Anledning)

Alltså jag vet inte. I sig ser jag inga problem med en 39-årig oskuld. Problemet är snarare att det ofta finns en anledning till att personen saknar erfarenhet av förhållanden och sex. Började chatta med en 30-plussare som aldrig haft tjej. Han verkade hur mysig som helst, men när vi väl sågs på dejten, så framgick det tydligt varför han var oskuld. Så det blev ingen mer dejt. Men om han varit en härlig kille utan större problem så hade det inte spelat någon roll. Tror dock tyvärr att det är ovanligt att det är så.

Svar på tråden 39-åring som aldrig haft partner? Åsikter?