• Åsnan

Klimakteriemage

Är så trött på min klimakteriemage.
    Har aldrig fått sån stor mage förr.  Fettet lägger sig där i denna åldern. Ingenting sitter snyggt på mig längre. Någon som har lyckats få tillbaka sin platta mage?

• Svar på tråden Klimakteriemage
  • Anonym (Mja)

Det går, men det krävs lite andra tekniker än enbart träna mer och hålla strikt kost. I många fall kan just det till och med ha motsatt effekt på just "klimakteriemagen". Istället handlar det om att balansera hormonerna. 

Det kan även vara så att du har candida också. Då blir man också större om magen på ett oförklarligt sätt. I så fall behöver även det adresseras. 

• Anonym (Femarelle)

Jag fick tipset att ta kosttillskott som är gjort för kvinnor i klimakteriet (jag tar Femarelle, som finns i tre olika varianter beroende på vilket stadium av klimakteriet man är i.

Det tog en månad, sedan började jag gå ned i vikt (i kombination med något mindre portioner), mina värmevallningar försvann nästan helt, och jag blev mycket piggare. Jag får medicin mot torra slemhinnor också, vilket gör att jag nu känner mig som strax innan jag kom i klimakteriet.

Svar på tråden Klimakteriemage